Blöta sadelgjordar

T

Tican

Vad gör man när sadelgjorden fortfarande är svettig (blöt) när det var över ett dygn sen man red? Mer än skaffar en till? Finns det något material som torkar snabbare? Är t ex en lädergjord bättre, även om man får smörja litegrann..?

En bra lädergjord blir varken blöt eller stel. Jag har en från Pessoa, den är mjuk och fin även om jag inte smörjer särskilt ofta...

Då satsar jag nog på det, fast en bra dressyrgjord i läder kostar ju skjortan. :crazy: Jaja, vill man vara fin får man lida pin. Eller nåt. :p

Antingen i läder eller en sån i sympatex eller vad materialet nu heter. Vi har precis köpt en sympatex gjort till stora hästen och vi är jättenöjd.

Har en stübben sadelgjord i läder som fungerar i alla väder. Tvättar av den med tvål när det blir alltför grisig. Hästen verkar trivas med den också.

Liknande trådar

Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 210
Senast: Nota
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
763
Senast: Oknytt
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 412
Senast: Derivata
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
976
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka