Blommor...

Sv: Blommor...

Snittblommor till mej själv köper jag på ICA, en bukett brukar hålla i 5-14dagar beroende på blomsort. Snittar om dem minst en gång under tiden. Försöker alltid ha en buket på matsalbordet. Blir en fin färgklick!

"Ge bort bukett" köper jag i vår lilla blomsterhande i byn. Krukväxter kan komma ifrån både handelsträdgård, Netto, Coop och ICA.

Tycker inte det märks nån skillnad på vart blomstret är köpt, men ska jag ge bort en blomma kommer den 9 ggr av 10 ifrån blomsterhandeln.

/LL

Snittblommor till mej själv köper jag på ICA, en bukett brukar hålla i 5-14dagar beroende på blomsort. Snittar om dem minst en gång under tiden. Försöker alltid ha en buket på matsalbordet. Blir en fin färgklick!

"Ge bort bukett" köper jag i vår lilla blomsterhande i byn. Krukväxter kan komma ifrån både handelsträdgård, Netto, Coop och ICA.

Tycker inte det märks nån skillnad på vart blomstret är köpt, men ska jag ge bort en blomma kommer den 9 ggr av 10 ifrån blomsterhandeln.

/LL

Delvis *kl*

Blommorna kommer oftast från samma odlare oavsett var vi konsumenter köper dom. Ica går lika bra som fina blomsteraffären; titta på kartongen som blommorna kommer i till butik så ser ni samma ursprungsland/odlare. Största skillnaden beror på hur butiken sköter dom när dom väl kommit dit och hur vi själva sköter dom....

På tal om skötsel; kan det finnas någon affär som sköter sina blommor sämre än Netto? :crazy:

Det är lättare att få en snygg bukett när de står i hinkar sort för sort:idea: annars får man ju köpa färdig bukett och de är inte alltid så fina.

/LL

På tal om skötsel; kan det finnas någon affär som sköter sina blommor sämre än Netto? :crazy:

Tveksamt! Antingen badar de eller torkar ihjäl! Här kör de rejäl rotblöta 1dagen sen är de lämnade till sitt öde. Får va snabb om man ska hitta en blomma som håller därifrån. Här har de inte ens vatten till snittbuketterna;)

/LL

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 751
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 815
Senast: Bapelsin
·
Trädgård & Växter Jag har hittat ett par gamla utekrukor (ca 50 cm i diameter) som jag skulle vilja plantera något färgglatt, lättskött och hyfsat...
2
Svar
27
· Visningar
2 161
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?