Blommor som luktar?

Solvira

Trådstartare
Jag älskar julen, för då kan jag köpa hyacinter och de luktar ju så himla gott! Men vad finns det för andra blommor som man kan ha året runt gärna, som luktar så gott?

Sv: Blommor som luktar?

Hur ser man till att få hyacinter som luktar? De senaste gångerna jag haft hyacinter har jag blivit så besviken - de har varit luktlösa/nästan luktlösa :(!

Håller med, har slutat köpa hyacinter av den anledningen, hyacinter ska dofta jul, annars får det hellre vara! :mad:

Mina doftar, men bara de rosa och de vita. :) Sen har jag haft dem svalt, så de växer sakta. Om de blommar ut för fort, så upplever jag att de doftar mindre. Vet inte om det är inbillning, men det känns som att de måste "mogna".

Finns det hyacinter som inte luktar? Det vore väl underbart, jag älskar hur de ser ut men huvudvärken kommer inom en timme av lukten...:crazy:

Jag tycker nästan alla man köper nu för tiden är doftlösa eller doftar väldigt lite, det är svårt att hitta den sorten som doftar jul. :cry:

Vi hade en 'spindellilja' tror jag den hette. Den vantrivdes hos oss :angel: men hann med att blomma en gång, den luktade citron / rengöringsmedel med citrondoft :D

Liknande trådar

Trädgård & Växter Har ca 6 m rabatt (runt 0.5 m bred) som jag ska plantera blommor i. Kan ingenting om trädgård och är inte så intresserad men vill ha...
Svar
14
· Visningar
777
Senast: Badger
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
472
Senast: tanten
·
Tjatter Nu till våren skulle jag vilja ta med mig min mor och hundarna på en utflykt för att titta på blommor i mängder då min mor älskar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 596
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 570
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar