Blöjor till småsmåsmå barn

Kalaspinglan

Trådstartare
Vart köper man dem? Vet att Libero och Pampers gör blöjor i ministorlekar, men de finns inte på våra matvarubutiker.

Sv: Blöjor till småsmåsmå barn

Kolla i baby-butikerna.
Jag vet att jag såg prematurblöjor i min babybutik i alla fall...

(den storleken är perfekt för användning till dockor, för övrigt :D)

Jag köpte på apoteket i början :idea:
Men jag gick över till vanliga efter 3 veckor, tror jag. Då var hon inte riktigt lika pluttig längre :D

Apoteket ska ha hemma, men du kanske måste fråga efter det. Sen har en hel del av de större babyaffärena oxå.

Apoteket har inte alltid hemma men de kan ta hem. I vissa butiker finns det men inte i andra, här går de inter få tag på men i andra byhålor har jag sett det på willys, ica och konsum. Fråga apoteket.

Senast ändrad:

Annars finns det urmysiga mjuka fina tygisar (fleece mot kroppen, känns mkt "mildare" mot barnens hud än pappersblöjor):
fuzzi-bunz-aqua.jpg

Jätte bra, jag körde också på sånna, men de växer ur dem fort så jag rekomenderar att vänta lite. Eller är de speciella just för prematur?

Det finns en extra liten storlek, den kan prematurer ha, men min dotter (vägde typ 3,6 när hon föddes?) kunde ha dem en månad. Storleken efter det kan de ha rätt så länge, beroende på hur fort de växer såklart.

Vi körde på tyg som gick att vika efter storlek men hadde ändå tre olika storlekar. Den minsta storleken var ganska stor den första månaden.

Min dotter är född v 35+4 väger nu 3090 g ( föddes 2925 g ) när jag börjat med tyg pga röd rumpa. Hade tänkt börja senare annars. Men engångs läcker både kiss och bajs på henne! Så köpte dra på byxor i ull finns i str Xs-S från Robygge och ett par I PUL material från Bambino Mio i str 2,5 kg -3 kg. Dessa passar finfint och man kan ha enbart korta inlägg eller IKEAS små handdukar i ( 10 st fö 10 kr ) Läcker INTE bajs men kiss på natten när hon ligger på sidan bredvid mig men so what det gjorde engångs med. Har handduk under mig och massa Pyjamser till henne. I spjälsängen och mjukliften ligger hon på en kortklippt fäll och ull omvandlar urinämnen till tvälämnen så där är det problemet löst oxå. OCH 12 timmar senare är allt röda BORTA! Utan att behöva kladda med kräm hela tiden.

Senast ändrad av en moderator:

Inte de jag visade på. De har ett speciellt inlägg (fyllningen) till nyfödda som man sedan kan använda som booster till det vanliga inlägget när barnet blir större. och inläggen är i microfiber så de är tunna och smidiga men suger ändå upp mycket och snabbt!
Klart att det kan vara lite klumpigt till riktigt minismå bebisar men då är de å andra sidan inte så brydda i sånt. Huvudsaken är ju att det håller tätt!

Jag har haft såna med dubbla inlägg där man använder minsta inlägget till de små (de små inläggen var super till normalstor nyfödd. Mina de inläggen som var bäst var i hampa). Men jag tyckte inte att onesize-blöjorna funkade så bra till nyfödd, hade hellre de inläggen i en vanlig pocket i liten storlek :)

Vikisar och olika sorters ullbyxa är der jag kör på nu. Vikisar är ju billiga, torkar fort och håller tätt, med ullbyxa på totaltätt även i benen! Men gillar även den i PUL från Popolini:

nttastetygbljan.jpg

Ull:

GabrielsFdelsedag030.jpg

Vikisen

GabrielsFdelsedag028.jpg

GabrielsFdelsedag029.jpg

Prematurblöjor finns på apoteket. Bara Liberos tyvärr och inte på alla apoteket heller. Fråga efter dom, de är oftast bakom disk.

Vill man ha pampers kan man maila dom eller ringa så skickar dom gratis!

Vår dotter vägde 2,2 när hon föddes och vi hade prematurblöjorna rätt länge, säkert två månader.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
8 086
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 659
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte