Vi har haft med oss en såndär billig plastpotta från IKEA i bilen, det har räckt gott för vår del.På tal om att åka iväg, har ni resepotta? Vilken i såfall?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har haft med oss en såndär billig plastpotta från IKEA i bilen, det har räckt gott för vår del.På tal om att åka iväg, har ni resepotta? Vilken i såfall?
Samma härVi har haft med oss en såndär billig plastpotta från IKEA i bilen, det har räckt gott för vår del.
Vi har kikat på en sån där barntoasits från Ikea, så vi kan ta med den när vi reser. Vill ogärna ha med en potta när vi flyger exempelvisPå tal om att åka iväg, har ni resepotta? Vilken i såfall?
Den där rekommenderar många i resegrupper! Är den lätt och smidig att ta med?Vi köpte en pottete plus som fungerat bra!
Men mest använt den när barnet var yngre så oklart hur den passar nu när barnet är en stor 3åring.
Jag känner mig också lite taggad från total hopplöshetVad kul att det blev en sån här tråd, känner mig nästan lite taggad på att dra igång projektetKanske ångrar mig när vi väl börjat
![]()
Ja, det är exakt detta som gjort att det dragit ut på tiden för oss ocksåVi skulle egentligen också gärna börja närma oss den här biten... men det känns svårt med tvillingar, känns som att man verkligen behöver vara båda vuxna och punktmarkera varsitt barn. Och då är det svårt att hitta tid.
Sen är jag litet extra rädd om somliga saker också, t ex bilbarnstolarna är ju i praktiken körda om de blir besudlade. Men man kan ju lägga t ex plastad frotté under.
Jo, frågan är väl om det blir upplyftande eller avskräckande...Men vi kan ju köra samtidigt nu @Snubbelfot och få tips från varandra.
Det låter bra, hoppas att vi kan känna så (om än efteråt) också sen. Lite tvätt är ju helt okej. Jag tycker att det verkar svårt detta med barnets signaler. Bajs är tydligt med vår tjej eftersom hon är lite trög i magen och ofta säger hon till strax innan, men kiss har jag ingen aning om hon har någon signal för..Så var det för oss med, det gick av sig själv. Ett tag portade vi innan vi gick och la oss men sen slutade vi med det. Alltså, det här behöver inte vara ett jätteprojekt, prova och lyssna in barnet på vägen. Klart det var lite mer tvätt några veckor, men speciellt jobbigt kan jag inte minnas att det var, och då slutade vi som sagt mitt i vintern., och slutar barnet inte kissa på natten om några år (för oss var det månader) så får man ta tag i det sen, de flesta är torra på natten senast runt 5, men vissa barn behöver medicinsk hjälp. Det kommer lösa sig på ett eller annat sätt.
Åh detta hoppas man ju på, att det skulle vara då smidigt!Jag läste på lite om blöjfri på 3 dagar men behöll blöjan på natten. Gick hur smidigt som helst. Hon hade dock bajsat på potta sedan hon var spädbarn. Första 2 dagarna var vi bara hemma men dag 3 så åkte vi iväg på utflykt hela dagen med pottan packad. Hon var strax över 2 år då. Nattblöjan behölls något halvår till tills den var helt torr på nätterna ändå, då tog vi av den. Har bara haft någon enstaka olycka på dagen men aldrig någon på natten.
En sån köpte jag nu härom dagen, och pallen och en sån enklare potta. Vi har sen innan den pottan som man tar ur själva "skålen", men de var slut nu då köpte en vanlig men tänker att den blir nog bra att ta med när man åker iväg. Sitsen är ju bra till offentliga toaletter också!Vi har kikat på en sån där barntoasits från Ikea, så vi kan ta med den när vi reser. Vill ogärna ha med en potta när vi flyger exempelvis.
En sån här alltså: https://www.ikea.com/se/sv/p/tossig-toalettsits-vit-groen-10272788/
Finns säkerligen smidigare och bättre på marknaden också.
Ja, bra tråd! Väldigt skönt att höra både att det finns fler som tycker detta är jobbigt, och få lite tips från de som kommit igenom det.Vad kul att det blev en sån här tråd, känner mig nästan lite taggad på att dra igång projektetKanske ångrar mig när vi väl börjat
![]()
Ja sitsen är ju super till sånt! Hoppas jag, haha har ju noll erfarenhet.En sån köpte jag nu härom dagen, och pallen och en sån enklare potta. Vi har sen innan den pottan som man tar ur själva "skålen", men de var slut nu då köpte en vanlig men tänker att den blir nog bra att ta med när man åker iväg. Sitsen är ju bra till offentliga toaletter också!
Ja! Helt klart lätt och smidigDen där rekommenderar många i resegrupper! Är den lätt och smidig att ta med?