Ja men det kommer gå bra för er.Åh detta hoppas man ju på, att det skulle vara då smidigt!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja men det kommer gå bra för er.Åh detta hoppas man ju på, att det skulle vara då smidigt!
Jag tror att det kanske var det som gjorde att det blev så lätt för oss, att magen mådde mycket bättre på pottan än innan. Aldrig varit så fixerad vid bajs som innan barnet började bajsa på pottan (då var hon 2) så för både henne och oss var det ju något positivt från start. Som jag minns det gick det lätt, men lite extra tvätt. Och när de är i den åldern är de ju ändå rätt medvetna och går att resonera litegrann med.Det låter bra, hoppas att vi kan känna så (om än efteråt) också sen. Lite tvätt är ju helt okej. Jag tycker att det verkar svårt detta med barnets signaler. Bajs är tydligt med vår tjej eftersom hon är lite trög i magen och ofta säger hon till strax innan, men kiss har jag ingen aning om hon har någon signal för..
Wow!! Grattis till er!Det finns vissa nöjen i det här ändå. Som imorse, strax efter 06 när jag låg i sängen och matade bebis och hör från nedervåningen hur min man (lång, stor, skäggig) i falsett skriker "Bajs på pottan!!!! Bajs på pottan!!! Braaaa!"
Skit (Det finns vissa nöjen i det här ändå. Som imorse, strax efter 06 när jag låg i sängen och matade bebis och hör från nedervåningen hur min man (lång, stor, skäggig) i falsett skriker "Bajs på pottan!!!! Bajs på pottan!!! Braaaa!"
@julgrisenVi har haft med oss en såndär billig plastpotta från IKEA i bilen, det har räckt gott för vår del.
Wow!! Grattis till er!![]()
Tack! Vi gick ut starkt med först morgonsuccén, sen en torr utflykt till Ica och därefter en lyckad pottning. Vid det laget började min man (optimist) tycka att nu har vi knäckt det, och jag (inte optimist) tycka att det var alldeles för tidigt att ropa hej.Skit () bra ju!!
![]()
Vårt barn (snart 5) vaknar nog 2-3 nätter i veckan och är kissnödig mellan 3-5 och även om hon går upp och kissar själv så ropar hon högt att hon har gjort detJa alltså, detta är ju som ljuv musik för mina öron hehe men tänk om det inte blir så automatiskt då, och få ska man ta tag i det om några år typ?
Kom på också att enligt boken ska man isåfall sluta med kvällsvälling först och det har vi ju inte gjort..Blir för mycket att sluta med den också känner jag.
Och potta på natten känns ju skitjobbigt, och då kanske det blir som en vana också? Nä får nog bli natt-blöja ändå..
Tack, det känns bra att kunna ha den kvar utan att "förstöra" något dagtid.Vårt barn (snart 5) vaknar nog 2-3 nätter i veckan och är kissnödig mellan 3-5 och även om hon går upp och kissar själv så ropar hon högt att hon har gjort det. Så skulle nog säga att vi sov bättre när hon hade blöja. Men hennes kusiner har varit sängvätare och haft blöja väldigt långt upp i åldrarna, så ta nattblöjan när det känns rätt tycker jag. Vi hade som sagt kvar den hela sommaren och en bit in på hösten (säkert 6-8 mån) efter att hon var torr på dagen. Och då var hon riktigt torr dagtid, tror vi haft 3-4 olyckor sammanlagt dagtid på de två år som gått.
Hoppas verkligen att det ska lösa allt med magen när det väl funkar sen, har varit då tufft i perioder när det gått trögt precis som du skriver.Jag tror att det kanske var det som gjorde att det blev så lätt för oss, att magen mådde mycket bättre på pottan än innan. Aldrig varit så fixerad vid bajs som innan barnet började bajsa på pottan (då var hon 2) så för både henne och oss var det ju något positivt från start. Som jag minns det gick det lätt, men lite extra tvätt. Och när de är i den åldern är de ju ändå rätt medvetna och går att resonera litegrann med.
Tack, dag 10 idag och framstegen är väl inte så stora. Han kan både kissa och bajsa på pottan, men det kunde han redan när vi påbörjade projektet också. Det han inte gör är att känna att det är på gång och då påkalla uppmärksamhet eller gå till pottan själv. Så upp till oss att försöka avgöra, och det är himla svårt. Och tjatar vi om pottan för mycket blir han arg pch vägrar så behövs timing. Just nu uppskattar jag att vi ligger på en success rate på kanske 15 %, den skulle gärna få bli lite högre snart@Human Hur går det för er?
Det kommer lossnaTack, dag 10 idag och framstegen är väl inte så stora. Han kan både kissa och bajsa på pottan, men det kunde han redan när vi påbörjade projektet också. Det han inte gör är att känna att det är på gång och då påkalla uppmärksamhet eller gå till pottan själv. Så upp till oss att försöka avgöra, och det är himla svårt. Och tjatar vi om pottan för mycket blir han arg pch vägrar så behövs timing. Just nu uppskattar jag att vi ligger på en success rate på kanske 15 %, den skulle gärna få bli lite högre snart
Förut när vi satt (i pyjamas och blöja) och tittade på TV sa han plötsligt, helt ur det blå, "Bajs på pottan, wiiie! Kaka!" och började applådera så han har helt klart fattat en del viktiga bitar![]()