PathOfClovers
Trådstartare
Precis så tänker vi med, hon har ju massa egna åsikter nu och det känns ju inte som att det nödvändigtvis lugnar ner sig inom en rimlig framtid.Jag har haft exakt samma tankar att man ju bara måste köra någon gång, och är också rädd att H bara har ännu mer åsikter tex nästa sommar.
Min man har semester först i augusti så det är väl plan b att köra då istället, men som du säger känns det så trist att lägga semestern på det.
Vi har faktiskt flängt en del, vilket innebär att vi torkat kiss på golvet på både biblioteket, hos farmor och på öppna förskolan. Inte optimalt med utflykter redan första dagarna men det var av olika anledningar nödvändigt. Fördelen är att det blev lite avdramatiserat för min del, har man bara grejer med sig går det snabbt att lösa såna situationer även i det offentliga.
Igår var första dagen på förskolan, och ja, de var väl inte överlyckliga över att få in en väldigt icke-torr ungeMen de har snällt försökt (om än hintat om att semestern vore en bra tid).
Alltså, för mig är detta verkligen total ångest och jag känner mig som en kass förälder som inte lyckas med det som uppenbarligen varenda annan förälder i världen klarat av (jag vet att det inte stämmer, men så känns det). Men så illa behöver det ju absolut inte bli för er! Jag hör ju ändå om många som har några få jobbiga dagar och sen har ungen i alla fall förstått grejen även om det händer olyckor. I mitt fall underlättar inte sömnbrist och en bebis som passar på att sitträna och välta ner i golvet så många gånger som möjligt när brorsan sitter på pottanSå heja er, och du får gärna uppdatera även med framgångar, jag lovar att inte hata er
![]()
Framför allt är det hennes ständiga närhet till förstoppning som motiverar. Tänk om man kunde sluta med Lactuloset nån gång om vi kan få bort blöjan.
Men du, som sagt, var snäll mot er själva! Detta är ju en stor förändring i livet och ni har ju bara precis börjat! Tycker ni är grymma som tagit tag i det och till och med vågat lämna hemmet flera gånger! Jag kommer nog komma med diverse urladdningar här nästa vecka, var så säker.