Hedinn
Moderator
Bara en tanke, det kan inte funka att erbjuda henne att få en blöja när hon vill bajsa? Tänker att det inte borde påverka träningen negativt, eftersom det fortfarande kräver att barnet känner själv men istället för att sätta sig på pottan kan det få en blöja på bara i bajssyfte.Här får ni en till!
Vi har kört 1 vecka nu och hon håller sig fortfarande länge och visar ju väldigt tydligt när det är dags men vägrar sätta sig på pottan. Till slut springer hon dit i panik, blir jättestolt efter men sen samma visa igen nästa gång.Eftersom vi kör blöja på natten håller hon sig oftast med bajs till nattningen, hon har ju räknat ut att då får man ju bajsa i trygga blöjan.
![]()
Så gjorde mitt syskon, som blev torr väldigt tidigt, bad om en blöja när hen ville bajsa bara.
Jag har i alla fall själv tänkt på att det kan vara även en fysisk ”svårighet” att ställa om till att bajsa på pottan för att det blir en helt ny position. Så jag kan förstå om det inte är nåt små barn gladeligen gör om de är vana vid att stå upp och bajsa, t.ex.