blöjbadbyxor

Bexzor

Trådstartare
Jag har ett stort problem. Min lille skrutt på 13 månader väger lite över 15 kg och har storlek 92/98 på tröjor och 86/92 på byxor. Huggies badblöjor går bara upp till 18 kg, och redan där börjar de bli tajta.

Enbart badbyxor vill jag inte ha, så vart kan jag hitta blöjbadbyxor till barn i 2-3 års ålder, för det är drygt den storleken på kläder som han har.

Brukar barnet bajsa när hen badar? Behöver du verkligen badblöjor eller skulle det duga lika bra med andra badbyxor?
Jag har gått på babysim med alla våra barn (4 st) och ingen av dem har någonsin bajsat när de har badat. Vi har aldrig använt badblöjor. Första barnet hade några specialbadyxor som skulle fånga upp eventuellt bajs, tills hon växte ur dem. Sen hade vi vanliga badbyxor/baddräkter till dem. Funkade jättebra.

På det badhuset där min dotter går på simskola får barnen inte använda badblöja i bassängerna, utan de ska använda särskilda badbyxor med resår i ben och midja. Så det är inte säkert badhuset ens tillåter badblöja

På det badhuset där min dotter går på simskola får barnen inte använda badblöja i bassängerna, utan de ska använda särskilda badbyxor med resår i ben och midja. Så det är inte säkert badhuset ens tillåter badblöja
På "vårt" badhus ska små barn ha badblöja. Badbyxor är okej först när de är lite större.

På "vårt" badhus ska små barn ha badblöja. Badbyxor är okej först när de är lite större.
Aningen OT men för nyfiken för att låta bli: hur stora är "lite större" då? :p

Aningen mindre OT: På vårt badhus får man inte använda badblöja, utan alla ska ha badkläder. Det fanns någon logik bakom men jag har glömt vad den var.

Aningen OT men för nyfiken för att låta bli: hur stora är "lite större" då? :p

Aningen mindre OT: På vårt badhus får man inte använda badblöja, utan alla ska ha badkläder. Det fanns någon logik bakom men jag har glömt vad den var.
Det står säkert specificerat med att de som inte kan gå på toaletten/potta eller nåt men det var länge sedan jag läste det där.

Hos oss ska blöjbarn ha antingen badblöja eller badbyxor som sluter tätt. På babysimmet rekommenderar de badbyxor eftersom blöjan tynger ner när de blir blöta om jag kommer ihåg det rätt :)

@ameo LIllkillen har ofta dålig mage så vi kör både badblöja och badbyxa. BVC hittar inte varför. Vi vill inte riskera bajs i vattnet, och blöjan blir för tung utan byxor över. Rådfrågade badhuset i höstas och de sa att det är okej att han badar om det inte läcker.

övriga: På vårt badhus får man ha badblöja eller badbyxa, bara det sluter tätt :) Babysim vet jag inte vart ni fått ifrån? Min fråga rör inte babysim, det gick vi i höstas :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsvästar till mina barn, och har letat igenom gamla trådar på ämnet men förstått av dessa att utbudet...
Svar
6
· Visningar
1 065
Senast: Kristall10
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 210
Kropp & Själ Hej Här kommer en berättelse om mitt liv som jag skriver i terapisyfte då jag är och har varit deprimerad större delen av mitt vuxna...
Svar
8
· Visningar
2 387
Senast: snajl
·
Småbarn Nu är de snart dags att köpa solskyddskläder eftersom de alltid har en förmåga att ta slut när man väl ska ha dom. Har bestämt att de...
Svar
10
· Visningar
2 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar