Blödningar tidigt i graviditeten

V

valborg

Är det någon som har erfarenhet av det? Jag har tittat på internet och frågat lite, men får väldigt olika svar.

BM tycker att det inte är mycket att göra åt, bara vänta och se. En kollega har varit sjukskriven och ordinerad sängläge i ett par veckor i början av sina 3 graviditeter. Hon fick av BM höra samma sak som jag fått höra, men av läkare att man kan ha känsliga slemhinnor och att varje rörelse kan orsaka en blödning och att ett förövrigt friskt embryo kan åka ut av bara farten.

Jag fick en liten blödning i början av v 6 och har sedan dess haft bruna flytningar, lite varje dag. Men jag mår mer och mer illa varje dag som går så förhoppningsvid fortsätter graviditeten. Är nu i slutet av v 7. / Valborg
 
Sv: Blödningar tidigt i graviditeten

Jag hade lite blödningar i början av grav, upp till v 13-14 någonting.
Var inne o kollade två ggr vul o allt såg bra ut.
Den sista barnmorskan sa att det är inte ovanligt att slemhinnorna blir lite känsligare vid tiden för mens o att man därigenom kan blöda lite grann då.
Plus att livmodertappen kan vara lättblödande o då kan det spela in lite grann.

BLöder du mkt så hade jag åkt in o bett dem kolla så att det ser ut som det ska.
 
Sv: Blödningar tidigt i graviditeten

Tack för snabbt svar. Nej jag blöder inte mycket. Ca 1 msk första gången och sedan dess bara bruna flytningar. På gyn har de sagt att jag kan få en akuttid om jag börjar blöda mycket eller om jag får ont.
 
Sv: Blödningar tidigt i graviditeten

Jag blödde till och från de första 12 veckorna, när jag väntade min son.

Min bm sa att jag inte fick rida just medan blödningarna pågick, men annars levde jag som vanligt. Jag red en distansritt i vecka 11. Vecka 10 blödde jag i några dagar, så vi var oroliga att jag inte skulle kunna delta, men det slutade några dagar innan tävlingen.

Vi var inne på ett vul i vecka 8, för en del av mina vänner tyckte det verkade konstigt att jag blödde. Deras oro smittade av sig på mig. Men allt var ok. Och sonen (13 månader) är fulländad!:love:
 
Sv: Blödningar tidigt i graviditeten

Skönt att höra flera som det gått bra för. Jag är nu i v 8 och har fått tid för undersökning i övermorgon. Ingen mer blödning senaste veckan. Hoppas att det fortsätter så. / Valborg
 
Sv: Blödningar tidigt i graviditeten

Jag åkte in akut när jag blödde i v. 12. Man kan blöda ända fram till vecka 14 om jag inte minns fel. För min del så kom blödningen från livmodertappen och jag är gravid än.. har 8v. kvar till förlossningen.
 
Sv: Blödningar tidigt i graviditeten

Har nu varit på mitt första ultraljud. De såg ett embryo på rätt plats i livmodern. Ingen orsak till blödningarna syntes, så nu är det väl bara att hoppas på att allt går bra den närmsta månaden så att vi klarar den kritiska v. 12. Tack för era synpunkter. / Valborg
 
Sv: Blödningar tidigt i graviditeten

Jag blödde i vecka 6 och i vecka 20 med mitt första barn. Jag var helt hysterisk och säker på att jag skulle förlora henne. Men efter 9 månader så kom det ut en liten(5160g) flicka med planerat kejsarsnitt.

//millus- gör stoooora barn
 
Sv: Blödningar tidigt i graviditeten

Jag har blött konstant i tre veckor. Började i vecka 7. Jag har varit på vul en gång i veckan eftersom de inte kan hitta orsaken till det. mestadels har det varit brunt, men även med klumpar, och ibland rött. Men det har inte varit mer än att jag kunnat hålla mig till trosskydd. Själv blev jag gravid med hjälp av ivf, så jag blev lite orolig när jag började blöda.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 724
Senast: Viva
·
Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 448
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
5 211
Senast: regina11
·
Foder & Strö Hej! :) Jag ska prova ett nytt kraftfoder i höst åt mina hästar då de inte gillade lusernen de fick i fjol. Jag inväntar ännu svar på...
Svar
2
· Visningar
986
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp