blodtrycksmätning

tanten

Trådstartare
Jag har fått en ny läkare. Ganska ung och lite... överenergisk?

Hon tycker att jag behöver mäta mitt blodtryck under ett dygn och jag har fått kallelse till sjukhuset för att få apparat monterad.

Min fråga är hur stor är den? Kan man duscha, kan man röra sig? Kan man sova....
 
Sv: blodtrycksmätning

Jag hade för några år sen. Den satt i bälte har jag för mig och hindrade mig inte från att jobba och röra mig som vanligt. Har för mig att den mätte varje kvart och då skulle man hålla sig stilla annars mätte den om.
Det gick att sova även om det var lite knöligt att inte kunna ligga riktigt som jag ville. Mätte färre gånger på natten iaf.
Jag fick rita på armen hur manschetten skulle sitta så direkt efter en mätning hade jag en stund på mig att duscha.
 
Sv: blodtrycksmätning

Pappa brukar ha sådana mätningar. Du har manchetten på armen och en sladd till själva apparaten. Du Jan inte duscha med den, allt annat gör du.
 
Sv: blodtrycksmätning

Min man hade en sån ett litet tag, inga problem alls - men det var så komiskt; mitt i en allvarlig konversation, en middag, en tyst samling nånstans ... började mätaren plötsligt pyyyysa och låta. Folk begrep inte VAD det var som lät, och jag fick formidabla skrattattacker varenda gång! :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 046
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 960
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
402
Senast: malumbub
·
Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
909
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp