Blodöra!?

Sv: Blodöra!?

*kl*

Har pratat med veterinären i dag och fick tid torsdag nästa vecka. Detta var enligt dem inget som brådskade alls.

Men jag kollade i dag och tycker svullnaden krympt lite. Tänk om den hinner krympa bort nästan helt. Ska jag då ändå behöva åka till veterinären?
 
Sv: Blodöra!?

Det kan du ju kolla av med berörd vet. dagen innan om det är så att svullnaden försvunnit tills dess.
 
Sv: Blodöra!?

Det kan du ju kolla av med berörd vet. dagen innan om det är så att svullnaden försvunnit tills dess.

Jo det kan jag göra. Om svullnaden nu skulle försvunnit får hon blomkålsöron då? Spelar iofs ingen roll för hon är gammal och ingen skönhet ändå.

Men kan de lida av blomkålsöron?
 
Sv: Blodöra!?

Har faktiskt inte sett så många hundra med "blomkålsöron" och de få jag sett har väl inte direkt lidit av det heller vad jag märkt på dem.
 
Sv: Blodöra!?

Fast det är väl inte så vanligt att man ger dropp subkutant? Normalt ges det intravenöst.


Ja, men då är det ju hos veterinär. Jag tänkte på om man gör det hemma själv. Men det kanske är lika illa vilket som - sticka som sticka, liksom?

Varför jag undrar är att jag vet att många i USA som har hundar med njurfel själva ger vätska hemma, så jag undrar om det är lagligt här i Sverige?
 
Sv: Blodöra!?

Jag har ju förresten en med blomkålsöra, eller nästintill, därhemma. Det blir mer gegg i det örat än det andra, men det är ju lätt att hålla efter. Jag ägde inte honom när han fick blodöra, så jag vet inte vad som hände.
 
Sv: Blodöra!?

Våran risensnaucher har ett blomkålsöra efter att hon ett flertal gånger har haft blodöra. Hon lider inte alls utav det. Om man känner på örat så känns det lite lustigt som om det är en massa kanter på det. Men hon lider inte.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassina
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 472
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
934
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
948
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp