Blödningar...

SusieQ

Trådstartare
Är idag gravid i v. 13 + 4. Var och kissade kl.04 imorse det kom då ett par droppar blod, var sedan och kissade vid kl.08 igen, då kom det en droppe blod på pappret. Ringde specmvc (är diabetiker) och mvc, de sa att om det inte gör ont och inte kommer mer blod än så är det ingen fara. Det gör inte ont och jag mår bra i övrigt. inget mer blod under dagen.

Men så ikväll vid ca halv sex-tiden kissar jag och då kommer det ngr droppar blod igen precis som vid 04. Ringer 1177, de säger urinvägsinfektion och att det absolut inte har med grav att göra och att jag ska ta mig till min VC och lämna urinprov imorrn, de tyckte inte att jag skulle kontakta kontakta gynakuten. Tycker detta låter långsökt.

Vet inte hur det känns vid missfall, men gjorde en abort för längesedan och det gjorde jävligt ont, antar att ett missfall borde få mig att må dåligt på något sätt iaf. Vad tror ni? Är jäkligt orolig nu...

Gjorde RUL och KUB för 4 dagar sedan då var allt tip top.

Sv: Blödningar...

Om jag var du skulle jag ringa specmvc imorgon och be om ett ul. Men jag är å andra sidan extremnojig efter två mf.

Har du ont? Har du inte ont så andas lugnt och luta dig tillbaka, det är helt normalt och ingen fara med lite småblödningar när man är gravid. Det kan vara ett sprucket blodkärl, torra slemhinnor eller något liknande. Är du väldigt orolig så ring din barnmorska och be om att få åka in på en extrakoll, du mår inte bra av att stressa upp dig. :)

Om jag var du skulle jag ringa specmvc imorgon och be om ett ul. Men jag är å andra sidan extremnojig efter två mf.

När jag ringde specmvc idag var de nästan sura för att jag ringt dem och inte gynakuten. ska till VC och göra urinprov imorrn, inte blödit mer idag iaf, och har fortfarande inte ont.

Men jag tycker knappast att det kan klassas som ett akutfall när det är så lite blod och ingen smärta? Gynakuten vänder man sig väl bara till om det verkligen är akut? Här skulle jag nog bli hänvisad till kvinnokliniken förresten.

Men jag tycker knappast att det kan klassas som ett akutfall när det är så lite blod och ingen smärta? Gynakuten vänder man sig väl bara till om det verkligen är akut? Här skulle jag nog bli hänvisad till kvinnokliniken förresten.

Precis vad jag tyckte också, (säger jag som knappt åker till akuten när jag borde egentligen, gällande annat då), men hon var verkligen störd över att jag ringde dem, de svarade visserligen på mina frågor och så, men det tog nog emot lite.

Idag har jag inte blött något alls, var lite rosa på pappret inatt när jag var uppe och kissade. Ska till VC idag kl. 10.30 och testa för uvi. Känner mig lite lugnare idag, men vill ändå få veta att det inte var något allvarligt.

När jag fick missfall så började det med en liten blödning som ökade ganska rejält och fick fruktansvärt ont i magen. Har aldrig haft så ont någon gång. Det jag fick förklarat för mig i början var att så länge inte mängden ökar, blodet är klarrött och ingen smärta så ska man inte behöva vara orolig. Jag hade avvaktat någon dag och sett hur det utvecklar sig och ev bett om ett ul ändå.

*kl*
Jag tror inte att den lilla blödning du haft är någon fara, framför allt inte om den inte tilltar och du inte heller har ont. Jag har blött betydligt mycket mer än så den här gången (*snuskvarning* Vi pratar alltså om blod som droppar i toaletten, lite klumpar och rätt så mycket blod på pappret efter varje toabesök.. *slut på snusket*) och än så länge så verkar det gå vägen.
Jag håller tummarna för att du slipper blöda något mera och att urinstickan inte visar något. Förhoppningsvis är det bara sköra slemhinnor eller en lättblödande tapp som spökat.

Har varit på Vårdcentralen nu och jag testade positivt för urinvägsinfektion, så nu får jag behandling mot det. Känns skönt att det inte var något värre. Men som läkaren sa iom att det bara kom blod när jag kissade och inte annars, fanns det inget som tydde på missfall.:banana:

Vad skönt att det ordnade sig! :bow::D

Och till Trazel.

Tack så mycket, det var en oerhörd lättnad att få svar på vad det var, intressant var också att läkaren jag mötte idag tyckte det var konstigt att ingen jag pratade med igår tyckte det borde kollas upp (utom sjukvårdsrådgivningen då).

Oroar mig tillräckligt ändå med tanke på att det är en högriskgraviditet.

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur mycket ska jag känna bebisen i vecka 20 och hur mycket måste jag ”hålla koll”? Jag har sedan ungefär en vecka känt bebisen dagligen...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 557
Senast: gulakatten
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 874
Senast: TinyWiny
·
Hundavel & Ras ny här jag med,vill bara höra o ev få lite svar. min älskade mitzy Lhasa apso var drygt 10 år o jag var så glad att hon aldrig varit...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 810
Senast: Gnist
·
Gravid - 1år Är gravid igen efter ett uteblivet missfall (MA)i vintras. Gick förra gången till RUL i v 20 utan att något visade på att nåt skulle...
Svar
12
· Visningar
2 163
Senast: pimy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka