Debija
Trådstartare
Min häst har varit halt i 2 månader. Vi har varit på klinik och där kom dom fram till att hon hade en inflammation i vänster karpalled. Hon fick medicin och vila i 3 veckor, sen skulle hon longeras och kollas om hon fortfarande var halt. Det var hon. Kontaktade kliniken och frågade om dom skulle försöka med samma behandling igen, och om det isf fanns någon veterinär närmare som kunde göra det (då det var en bra bit till kliniken)... Vi hittade en med röntgen och hela paketet som kunde komma till mig istället, han ber mig longera henne så han får se hur hon rör sig. Då visade det sig att hon var halt på höger, fram inte vänster... Det skulle kunna vara två saker och att den första försvann. Vi röntgade höger fram, både kotled och hov och kunde inte hitta nåt fel. Det enda som syntes var en mörk skugga på utsidan av hoven (vid lamellranden), han tror att detta är en blödning efter att hon slagit i hoven eller trampat på något. Därför blev hon skodd fram igår och fick gå i vanlig hage. Hon haltar när hon travar och han sa att det kan ta nån vecka innan det är över för det behöver växa ner... Borde det då inte ta längre tid? Eller blir det bättre för att dom har skor? Ska dom verkligen gå i vanlig hage och få röra sig det dom kan?
Det blev långt, men jag har en del funderingar och tänker att det kan vara bra om ni vet lite bakgrund
Det blev långt, men jag har en del funderingar och tänker att det kan vara bra om ni vet lite bakgrund