Blödning graviditet?

LillMumlan

Trådstartare
Detta kanske är en dum fråga, men ändå någonting jag funderar på...!

Jag har en menscykel på 27-28 dagar i normala fall. Min senaste dag fick jag inte förrän på dag 31 vilket jag reagerade på och tyckte var lite konstigt...
Min nästa mens borde vara planerad först om lite mer än en vecka, men i fredags så började det komma lite blod och det blev som riktig mens i lördags och blödde även igår, dvs två dagar.

Idag kommer det ingenting...! I vanliga fall håller det i sig i fem-sex dagar.

Jag och min sambo använder inget skydd. Kan det vara graviditet?
Vad har ni andra för erfarenheter?

Kanske ett lite rörigt inlägg, men jag hoppas jag lyckats klargöra mig någorlunda! :)

Sv: Blödning graviditet?

Beroende på när du hade samlag så kan det ha varit en niditationsblödning ( googla ), men det kan också ha varit en helt vanlig mellanblödning. Bästa svaret får du om du tar ett gravtest efter att du beräknade att din mens skulle ha kommit.

Så summa summarum: Vänta tills det datum som du förväntar att din mens ska komma, kommer den inte så gör ett test :)

Så får det bli! :)
Men borde min mens komma som vanligt tror du? Den borde ju i så fall komma i helgen någon gång...

Jag och sambon satt för en stund sen och försökte räkna ut när vi egentligen haft sex... Men vi fick ingen ordning på det! :p

Men vi kom fram till att från första mensdagen till ägglossning borde det vara ca 11-12 dagar (det är väl typ standrad... Men vi tror att det ligger därkring). Blödningen som jag hade blir ju då ca 7-8 dagar efter ÄL.
Efter att ha googlat på nidationsblödning så verkar ju det inte vara en omöjlighet. Min sambo är dessutom helt säker på att mina bröst är större, han tvekar inte en sekund på det...! Så kanske, kanske...!
Vi spikade ett datum då vi ska göra ett grav.test, förutsatt att min "vanliga" mens inte dyker upp innan. Fredag i nästa vecka gör vi då ett test. Vi väntar och ser...!

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 134
Senast: Bapelsin
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 216
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 777
Senast: Snö
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så bråkiga tankar man kan ha ibland. När man bara borde bara här och nu. Frejen är ju opererad nu igen, i måndags. Gipsbyte är bokat...
Svar
4
· Visningar
1 273
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka