blöder ur örat

U

Uddatyp

vad kan de vara för fel?
min hund blöder nämligen ur örat..tror de kommer innifrån örat..har bara tvättat rent de nu utanpå örat..vill inte in o rota i.

ska till vet. snart..så ska kolla de då..de va asså ganska mycke blod..vovven har nyligen haft svamp i de örat..så tänkte först att de kanske kunde vara så att hon kliat upp nåt sår i örat?

men kan dom klia sej så långt in?

va kan de annars vara?
lite jätte orolig för min lilla vovve :confused:
 
Sv: blöder ur örat

Om du misstänker att det blöder innifrån örat så ska du åka in akut säger jag.
 
Sv: blöder ur örat

jasså..va kan de vara?
hon verkar normal o kliar inte eller så..verkar inte ha ont heller..

de har inte blött nått mer sen ja tvättade de heller.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: blöder ur örat

Jag har ingen aning om vad det kan vara. Men skulle det blöda "ganska mycket" ur min hunds öra så skulle jag åkt iväg iallafall.
 
Sv: blöder ur örat

de har inte blött något mer..och de ser rent ut o så..så avaktar lite.
ska endå in till vet. snart..så då får dom kolla då.men blöder de mera åker ja självklart in.
 
Sv: blöder ur örat

Förstår att du får rådet att kontakta veterinär - en blödning från ett öra KAN vara allvarligt, hål på trumhinnan, fraktur om det vill sig illa....bättre med ett samtal för mycket. SEdan kan det vara så som du säger att det inte är något men varför chansa...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har skrivit här tidigare om min hund som fått en knöl på typ bakre hälen/knät (när jag googlar anatomin så verkar det heta typ tarsus)...
Svar
0
· Visningar
679
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 155
Senast: Lisa2014
·
Hundhälsa Troligtvis har hon blödigt ur munnen sedan i torsdags. Jag såg då fläckar i sängen på fredagseftermiddagen, jag hade klippt klorna på...
Svar
5
· Visningar
9 971
Hundhälsa Då min förra hund led av diverse problem, och därför fick sluta sina dagar för tidigt, så är jag numera nojjig för minsta lilla sak. Min...
Svar
6
· Visningar
1 510
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp