blöder på tassarna när han är ute..

Nominous

Trådstartare
vad gör man åt det?? eller ska jag bara strunta i det?? men de känns ju som att de borde göra ont att springa runt med blödande tassar.
varför börjar just han att blöda å ingen av de andra hundarna??

Sv: blöder på tassarna när han är ute..

vad gör man åt det?? eller ska jag bara strunta i det?? men de känns ju som att de borde göra ont att springa runt med blödande tassar.
varför börjar just han att blöda å ingen av de andra hundarna??

Han kanske har tunnare tassisar?
Om han verkar ha ont av det finns det ju skor till hund att köpa...

Vägsalt kan väl göra trampdynorna skörare?
Finns ju salvor som du kan smörja in trampdynorna med, så det blir som en skyddande hinna..

jo de ha jag tänkt med att han kan ha - men de känns ju löjligt att amstaffen ska ha så tunnna och sköra tassar och kineserna har tjockare.. för dom har aldrig blött!! :p men han kanske är en liten vekling.. :D

om han skulle ha ont så skulle han inte visa det!! han är så glad ute å bara yrar omkring så skulle han bryta benet så skulle de inte märkas! ;)

Vägsalt kan väl göra trampdynorna skörare?
Finns ju salvor som du kan smörja in trampdynorna med, så det blir som en skyddande hinna..

bor i norrland - så det saltas inte. sen är det ovanför tramdynorna det blöder - mitt i övergången från trampdyna till huden och vid klorna..

Du ska inte strunta i det, han har förmodligen ont. Hör med en veterinär. En av mina hade besvär med trampdynorna, jag smorde in tassarna med Skillingarydsalva efter vi varit ute. Det funkade bra. Det var faktiskt värst på vintern, med saltet på gatorna.

Aha.. konstigt.. men det är bara efter promenad? :confused:

Ni lär väl som vi ha viss skare och då är det lätt att de skaver sig just i övergången trampdyna/skinn.

Du ska inte strunta i det, han har förmodligen ont. Hör med en veterinär. En av mina hade besvär med trampdynorna, jag smorde in tassarna med Skillingarydsalva efter vi varit ute. Det funkade bra. Det var faktiskt värst på vintern, med saltet på gatorna.

men det är inte trampdynorna och vi har inte salt här...
det kommer inte göra nån som helst skillnad att smörja huden där för den är redan supermjuk.

Ni lär väl som vi ha viss skare och då är det lätt att de skaver sig just i övergången trampdyna/skinn.

jo vi har skare - så de måste ju vara den som är vass. men de e ju så skumt att det är han som de blir så på som har så tjock hud. fasst det är väl individuellt.

Han är väl tyngre än de andra och går igenom skaren mer kan jag tänka mig. Mina har också det problemet under vintern. Smörjer med 4S-salva och tvättar regelbundet.

Liknande trådar

Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 932
Senast: Sel
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
936
Senast: Rumpnissen
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
455
Senast: Redfox
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 007
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka