S

Secret

Stilla min oro!
Jag är i vecka 9 och ett par gånger har det varit typ som en liten blodprick i underkläderna. Verkligen inte mycket men man vill gärna veta om det är normalt?
Ingen värk eller annat i samband med detta.

Edit: Vilka tester gjorde ni för att kolla att allt såg bra ut? Och när?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: "Blod"?

Hej!

Jag började blöda i v 13 med min yngsta. Det började som lite lite blod, och blev sen mer, så jag var tvungen att ha binda. Blev förstås mycket orolig och åkte in på gynakuten, där de konstaterade med UL att allt såg helt normalt ut. Blödde sedan till och från, och fick rådet att inte anstränga mig fysiskt, så jag slutade att cykla då. Bebisen kom när den skulle och allt gick hur bra som helst.

Så; lite blod kan säkert vara helt OK, men blir det mer så åk in och kolla upp det. Det är så jobbigt att gå runt och vara orolig. Med vagnialt UL kan de se fostret ganska tidigt.

Hoppas allt går bra!

Det kan vara så enkelt som att det är slemhinnorna. Jag blödde vid sex de första 12 veckorna ungefär, alltså pyttelite efteråt. Var aldrig speciellt orolig eftersom det bara kom så lite.

Jag gjorde inga kontroller förrän i v 12 hos min doktor och v 17 första ultraljudet.

Jag blödde oxå då ungefär, och minns jag rätt så kan man blöda då för moderkakan t.ex. flyttar på sig.

Man brukar väl säga att om man inte har värk samtidigt så är det ingen fara. Men varför inte börja med att ringa till BM och diskutera saken så slipper du oroa dig?

Det låter som att det inte ska vara någon fara med tanke på mängd och att du inte har ont. Men som flera skrivit går det bra att åka och kolla för säkerhets skull (det finns ju inget de kan göra, men det är ju bättre att veta).

Jag fick missfall i onsdags kväll (v 6+5) :(, jag hade lätt mensont och blodstril och senare enorma blödningar så det gick inte att ta miste på det (fast jag åkte in redan vid blodstrilet och fick det konstaterat). De stora blödningarna kom först igår (dagen efter).

Håller tummarna för dig!!

Tack, det var gulligt!

Jag har ju redan ett barn (som vi fick kämpa oss till, ja inte med IVF och sånt, men 1 års väntan och utredning) och detta gick på första försöket så det känns inte lika dramatiskt faktiskt. Är mer besviken än ledsen. Försöker självklart direkt igen!

om det blir mer ska jag kolla! Nu känns det rätt lugnt:) ska på inskrivning nästa tisdag. Beklagar missfallet :(

Vill också beklaga :( Jag fick kämpa för min tös i över 3 år, så jag hoppas att syskonet blir lättare... Hoppas det tar sig snart igen för er!
Kram!

TS: Skönt att det verkar vara 'över'. Håller alla tummar för dig också.

Tack!

Faktiskt väldigt tråkigt att vara med om, men extremt vanligt tyvärr. Lästa siffrorna 1/3 - 1/10 graviditeter slutar i missfall (högre risk med högre ålder - är själv 33).

Märklig känsla att gå omkring på jobbet och blöda mängder och precis mist sitt blivande barn och ingen vet något (nästan märkligare än att gå omkring och veta att man är gravid men inte vilja berätta något än).

Håller tummarna för oss båda att vi har lätt att bli gravida på barn 2 (för dig när det blir aktuellt och för mig så hoppas jag att det inte bara var tur första gången... )

(nästan märkligare än att gå omkring och veta att man är gravid men inte vilja berätta något än).

Det tycker jag är tillräckligt märkligt måste jag säga. Nu vet visserligen min chef för jag kände att jag var tvungen o förklara mitt beteende. Men mina föräldrar, släktingar osv vet ingenting.

Man känner sig mest ensam i världen på nåt konstigt sätt :D

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
10
· Visningar
910
Senast: Ray
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 018
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 757
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?