Blod till spårning, hållbarhet?

N

Nozer

Ska börja spåra med vovven för att ta tillvara på hans naturliga fallenhet för spår.

Frågan e bara, när man tinat upp blodet o ska använda det. Hur länge håller det?
Pratar vi om färskvara som bara håller en dag eller två, eller håller flera veckor om det förvaras i kylskåp?

/Tobbe
 
Sv: Blod till spårning, hållbarhet?

Det bör användas på en gång, ett tips är att använda en nappflaska och droppa med. Det blir ganska jämn droppning med en sån. Frys i iskuber och kasta det som blir kvar (färskvara) när det använts.

Lycka till!
 
Sv: Blod till spårning, hållbarhet?

Fast en dag eller två klarar det. Jag tar upp en flaska när jag lägger, sen användre jag det 1-3 gånger beroende på längden på spåret. Då ställer jag det i kylen någon dag, men det är känsligt så kolla så att du inte lägger spår med surt blod.

Men du kan ju också skippa blodet och köra rent personspår, eller du hade tänkt köra eftersök sen?

//E
 
Sv: Blod till spårning, hållbarhet?

Det märks om det börjar lukta konstigt. Ibland kan det hända att vovvarna inte går på pinfärska spår, så det behöver inte vara fel att inte ha helt färskt blod.
 
Sv: Blod till spårning, hållbarhet?

Jag tinar, häller upp i två brukar och fryser om direkt. Det spelar ingen roll att blodet fryses 2 ggr. Det är ingen som ska äta det...
 
Sv: Blod till spårning, hållbarhet?

Sådär.
Blod inhandlat samt en nappflaska att "dutta ut" det med.

Kommer göra så att jag fryser ner 1-2dl i plastpåsar o sen tinar upp det tills de ggr jag ska använda det.

Tack för svar!

/Tobbe
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 554
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 070
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 647
Senast: s957
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 289
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp