Blod i livmodern...

E

Eeyore

Jo vi har ett sto i stallet (hon är uppåt 16) som haft ett par föl och tyvärr kastade hon det senaste men blev betäckt i år igen, men man upptäckte då att hon hade blod i livmodern...

och jag undrar om orsaken kan vara att hon kastade det senaste fostret, och är detta en diagnos som gör att hon inte kommer kunna få fler föl? (hon får nämligen otroligt fina föl)

finns det någonstans man kan hitta mer fakta om det hela för jag är även ganska dåligt insatt på vad denna diagnos egentligen innebär

:confused:så snälla kna nån hjälpa mig bli lite klarare i huvudet :confused:

tack tack
:banana:Emma

Hur upptäcktes det? Sades det inget då? Det måste ju ha varit en veterinär som konstaterade det.
Spontant tycker jag inte att det låter bra och borde kollas upp och åtgärdas.

Jo, prob é att det inte är mitt sto eller någon som jag känner särskillt väl utan det är en person i stallets sto men hon står inte i stallet... lite krångligt men men

ja det är självklart att dom åtgärder som var behövliga har genomförts men jag är snarare nyfiken på om någon annan har stött på det och hur det behandlats och om man kan få stoet dräktigt igen?

om jag har förstått det hela rätt så är det antagligen upptäckt av en veterinär då stoet skulle kollas om hon var dräktig...eftersom dom försökte få henne dräktig i år också

:banana:Emma

Liknande trådar

Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 419
Senast: Sel
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 667
Senast: TinyWiny
·
Avel Har ett dräktigt sto med ca 100 dagar kvar till fölning. Hennes andra dräktighet, men inget levande föl. Den första (2012) slutade med...
2
Svar
21
· Visningar
4 910
Ekonomi & Juridik Alla ni som upptäckt denna billiga form av försäkring, förbered er i tid inför er huvudförfallodag. Nu är det slut på denna försäkring...
Svar
10
· Visningar
2 451
Senast: Summerwind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka