Blod i avföringen

falukorw

Trådstartare
Nikita valpade ju för en vecka sen. Sedan dess har hon haft väldigt dålig aptit och kräkts några gånger. Varit dålig i magen och inte kunnat hålla sig utan diarre inne. Har provat att svälta och sedan börja med lättsmält mat men det har inte fungerat.
Fick nu höra från hon som har henne hemma att hon att haft en strimma blod i avföringen ett par gånger. Kan hon ha fått magkatarr kanske? Vad kan det annars vara?
Hon är inte så speciellt pigg men har fortfarande mat till den lilla iaf.
Kanske borde man ta henne till vet för koll?

Sv: Blod i avföringen

Jag tycker absolut att du ska söka veterinär! Fick hon ut allt som skulle ut vid förlossningen? Det kan ju ha blivit kvar nåt som sen gör att hon mår som hon gör!

Hon var lös i magen redan innan, dock inte lika mycket och då åt hon iaf. Men borde det inte komma ut med flytningar om det är något kvar? Kan det komma från ändtarmen då?

När och hur har du avmaskat tiken? Det är vanligt att tiken får diarré efter valpningen pga mask så avmaska henne om du inte har gjort det.

Har inte avmaskat henne alls eftersom det inte är min kull (fodertik).
Ska göra det på en gång, eller så snart jag träffar henne idag. Tänkte ta hem henne ikväll, blir så orolig av att ha henne bortlämnad. Håller tummarna att det är det som spökar.

Är hon hos uppfödaren nu?

Om uppfödaren låter dig ta hem tiken och valparna så här tidigt efter förlossningen så :eek: :eek:

Det skulle jag som uppfödare aldrig tillåta en fodervärd att göra faktiskt..

Hos sin uppfödare...

De har redan varit hos mig, hade dom första fyra dagarna. Och inte så att jag är helt ovan vid valpningar. Har haft några tikar med valpar hemma förut...

Tänkte mest att det blir lugnare för henne att vara hemma än där eftersom hon blir väldigt stressad när hon blir lämnad själv om hon t.ex. går ut med sina andra hundar. Kankse beror hennes magproblem på stress?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
824
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 466
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 796
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 075
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård