Blivande cirkushäst eller jobbig "unghäst"?

GardenAngel

Trådstartare
Pysslar md en häst som är sju år, men han varkar tro att han är tre..
Han ska pilla på allt, och framför allt smaka på det. (mössor, hår, borstar, snören, tyglar, fingrar, mm)
Om man står och gosar så står han och läppjar på en hela tiden, och efter ett tag kan han smaka på handen t.ex. Men inte hårt, utan han bara känner.. med tänderna..
När han gör det stöter jag bort honom, och han har fattat att han ionte får, men han vill iaf.
Som en unghäst.
Tror ni att han kommer växa i sig eller är det bara olater?

Idag satt jag och gosade med honom ihagen. Han är låg i rang och lite utsött, så han följer mig när jag går och sånt..
Han är väldigt pussig och vill alltid pussas "på riktigt", dvs att jag sitter ner och pussar honom på munnen, det tycker han är jättemysigt.
Och jag upptäckte idag att om jag rörde på läpparna så gjorde han oxå det, om jag gapade så gäspade han, om jag tuggade tuggade han och om jag bet mot honom bet han mot mig..
Men det funkde bara när våra läppar nuddade varandras.
Varför gör han så?
Vet han vad han gör eller ver det bara en slump?
 
Sv: Blivande cirkushäst eller jobbig "unghäst"?

Har inget direkt svar, men kan bara säga att en häst i stallet beter sig på exakt samma sätt. Han blir snart 8 en beter sig precis som en unghäst, ska bita å kolla på precis allt!
Han är väldigt social å så också, men nästan för mycket och om man säger till honom så tar det typ 5 sekunder så kommer han tillbaka igen. Tror nog inte att d är några olater iaf. Han har blivit uppfostrad precis som flera andra hästar och inga av dem håller på så.
 
Sv: Blivande cirkushäst eller jobbig "unghäst"?

Pysslar md en häst som är sju år, men han varkar tro att han är tre..
Han ska pilla på allt, och framför allt smaka på det. (mössor, hår, borstar, snören, tyglar, fingrar, mm)
Om man står och gosar så står han och läppjar på en hela tiden, och efter ett tag kan han smaka på handen t.ex. Men inte hårt, utan han bara känner.. med tänderna..
När han gör det stöter jag bort honom, och han har fattat att han ionte får, men han vill iaf.
Som en unghäst.
Tror ni att han kommer växa i sig eller är det bara olater?

Idag satt jag och gosade med honom ihagen. Han är låg i rang och lite utsött, så han följer mig när jag går och sånt..
Han är väldigt pussig och vill alltid pussas "på riktigt", dvs att jag sitter ner och pussar honom på munnen, det tycker han är jättemysigt.
Och jag upptäckte idag att om jag rörde på läpparna så gjorde han oxå det, om jag gapade så gäspade han, om jag tuggade tuggade han och om jag bet mot honom bet han mot mig..
Men det funkde bara när våra läppar nuddade varandras.
Varför gör han så?
Vet han vad han gör eller ver det bara en slump?

Du skriver att han är lite utstött och det kanske har med det att göra. han kasnek helt enkelt vill ställa in sig hos dig. Något annat kan jag inte tänka mig. Verkar i övrigt en go häst!
 
Sv: Blivande cirkushäst eller jobbig "unghäst"?

Jo, han är en väldigt go häst.. :)

Och han har blivit uppfostrad som alla andra hästan ägaren fött upp. Och dom är helt "normala".
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp