blir skadat bent kallt efter kylning?

U

Uddatyp

ja har letat och letat och letat massor men ja hittar aldrig och kommer aldrig fram till hur de ska vara..

men om senan är skadad, eller har varit skadad.. eller är skadad och håller på att bli bra..
om man kyler benet då..blir de kallt även ifall inflammationen är kvar?
eller är de fortfarande varmt efteråt?

ja brukar kyla benet när hästen kommer in från hagen ifall han sprungit för mycket eller så och benet är inte varmt efter att ja kylt de.
har nämligen inte kylt de förut utan först nu ja började med de.

någon som vet nåt om de?

Sv: blir skadat bent kallt efter kylning?

ingen som kanske vet..?

Om du kyler ett hästben blir det naturligtvis kallare oavsett om det är inflammerat eller ej. Det går alltså inte att avgöra om hästen är ok i sina ben på det viset.

skulle rekomendera att du åker in till klinik och får benet ultraljudat om du misstänker senskada.

det är dock bra att kyla en senskada, oavsett om den e gammal eller ny, så det kan du fortsaätta med om du vill.

ja vet ju om skadan och vart inne 3 ggr så de är inte de..

men förut..när skadan va som värst då blev inte benet kallt efter kylning..några sekunder men sen blev de snarare ännu varmare än va de va innan.

ja tänkte bara för att nu när ja kyler så är benet kallt efteråt..precis som dom andra benen..så tänkte att benet kanske hade blivit bättre.

kom på att...de va kanske svaret..som ja skrev nyss..

men då måste ju inflammationen gått ner eftersom de inte blir varmt så direkt efter väl..?

usch va rörig ja e idag då...
menar helt enkelt såhär att...blir ett ben med inflammation kallt..och behåller kylan ett ganska så långt tag efter man har kylt de?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 941
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 466
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 788
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 961
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka