W
whyme
Som några av er kanske minns fick min lilla valp ett cherryey för några månader sedan, tack buke för er hjälp den gången.
Tidsförlopp:
1. ringde agria och frågade om de täckte cherryeye, svar Ja, frågade om de kunde göra s.k direktreglering, så vi slapp ligga ute med pengar, svar Ja.
2 bokade tid hos vet, cherryeye konstaterades, tid för operation idag.
3 opererades idag, utan problem - skönt
4 Vet ringer mig och säger att av någon anledning gick ej direktregleringen igenom.
5 jag ringer agria och frågar vad som står på, får höra en del om inkupationstider och bla bla.
Slutar med att agria ber mig skicka in kopia på stamtavla, köpekontrakt och besiktningen innan köp samt brev med hur han fick sitt cherryeye, så får agria se om dom kan ersätta kostnaden i efterhand.
6 Mamma är och hämtar plutten hos veterinären nu, vi betalar allt idag.
Och nu undrar jag ... alltså... har uppfödaren del i detta och deras valpförsäkring, vi försäkrade samma dag som vi kom hem och han har varit föräkrad hela tiden, går detta under s.k dolda fel?
Ska vi betala, ska försäkringsbolaget betala eller ska uppfödaren betala?
Vad tycker ni, tacksam för synpunkter och svar.
Tidsförlopp:
1. ringde agria och frågade om de täckte cherryeye, svar Ja, frågade om de kunde göra s.k direktreglering, så vi slapp ligga ute med pengar, svar Ja.
2 bokade tid hos vet, cherryeye konstaterades, tid för operation idag.
3 opererades idag, utan problem - skönt
4 Vet ringer mig och säger att av någon anledning gick ej direktregleringen igenom.
5 jag ringer agria och frågar vad som står på, får höra en del om inkupationstider och bla bla.
Slutar med att agria ber mig skicka in kopia på stamtavla, köpekontrakt och besiktningen innan köp samt brev med hur han fick sitt cherryeye, så får agria se om dom kan ersätta kostnaden i efterhand.
6 Mamma är och hämtar plutten hos veterinären nu, vi betalar allt idag.
Och nu undrar jag ... alltså... har uppfödaren del i detta och deras valpförsäkring, vi försäkrade samma dag som vi kom hem och han har varit föräkrad hela tiden, går detta under s.k dolda fel?
Ska vi betala, ska försäkringsbolaget betala eller ska uppfödaren betala?
Vad tycker ni, tacksam för synpunkter och svar.