Blir så trött - vem ska betala ??

Sv: Blir så trött - vem ska betala ??

de är skyddade mot skador från dag 1 av försäkringen men sjukdom har 20 dagar karens eftersom man anser att blir hunden sjuk de inom de första 20 dagarna har den haft sjukdomen i sig innan den försäkrades.

för att slippa fallen där folk försäkrar hunden på väg till veterinären.

Har Agria detta på valpar?
Jag kan inte Agrias vilkor, men det är här kanske någon som kan.
IF ar det INTE om valpen försäkras i samband med köp och den är yngre än 4 månader.

Vad är det för ras, är detta vanligt i rasen?

Det är en chihuahua långhårig, jag har inte hört att det är vanligt i rasen, däremot så har jag hört att det förekommer på småhundar generellt...

Låter mysko, om valpen blev försäkrad som 8 veckors valp och är fyra månader nu, så är väl all karens för länge sedan borta.
Hör med Agria exakt varför de inte ersätter!
Låter lite som det anser att det ska gå på dolda fel försäkringen med tanke på att de begärde in kopia på stamtavla, köpekontrakt och vet intyg från köpet.
Möjligen kan de ha karens från införsäkringen och eftersom du gick till vet. bara några veckor efter köp/försäkring så gäller det inte
Men har de verkligen karens på småvalpar:confused:
IF har det inte i vart fall om de är under 4 månader vid tecknadet.

Ovasett brukar det aldrig vara karens vid olycksfall och om jag fattade dig rätt så fick han detta genom att gå in i en stol?
= olycka = ej ärftligt (en olyka är ju inget som kan nedärvas)

Typiskt Agria att ALLTID försöka sätta sig emot och tjaffsa :crazy:

Agria är inte ensamma. Jag har hört att alla försäkringsbolag har som princip att först neka och ge kalla handen. De blir av med en hel del ärenden på det viset nämligen. De som står på sig och insisterar på att få igenom sitt ärende får oftast hjälp direkt i andra omgången, så att säga. Försäkringsbolagen sparar in ganska mycket pengar på det här viset. Jag har själv stött på det via ett par andra bolag. Senast så var det IF som strulade, men gav med sig efter påtryckningar. De hade ju liksom inget att komma med och det visste de säkert. Men går det så går det! :crazy:

Nej, kan inte stämma.
Jag har jobbat med försäkringar i över 20 år och aldrig någonsin hört talas om detta.
Det är ju bara 4 bolag som försäkra djur och hade något bolag haft detta som "standar" så kan jag lungt säga att det hadde spritt sig med blixtens hastighet.
Skade regelerna sitter faktiskt inte och jävlas med kunderna, däremot så finns det vilkor som följs.

Du får gärna PM mig med detaljer om du inte vill skriva det här, så ska jag se om jag kan förklara för dig varför du fick avslag på din skada.

Jag har inte fått avslag på någon skada, IF jävlades bara till en början och gav sedan med sig utan ett ord eftersom de inte hade något att komma med. Och jag pratar inte bara om djurförsäkringar, utan om försäkringsbolagen i stort. Det är insidesinfo jag fått från anställd att de har den här inoficiella hållningen. De spar pengar på de som inte går vidare med sina ärenden efter ett första nej.

Jag har inte fått avslag på någon skada, IF jävlades bara till en början och gav sedan med sig utan ett ord eftersom de inte hade något att komma med. Och jag pratar inte bara om djurförsäkringar, utan om försäkringsbolagen i stort. Det är insidesinfo jag fått från anställd att de har den här inoficiella hållningen. De spar pengar på de som inte går vidare med sina ärenden efter ett första nej.

:confused:
Förlåt Lupin med detta tror jag helt enkelt inte på.
Jag känner många skade hanterare på IF personligen och pratar ofta med dom, inget ovanligt att det blir flera samtal om dagen.
Och har alltså aldrig någonsin under mina 20 år, hört värken från kunder eller skade hanterare detta.
Så ursäkta du får nog "upp till bevis" för att jag ska tro på detta!

Senast ändrad:

Är räkningen för operationen större än er självrisk ? Angående ärftligher så finns det ett klart samband. Vet en tik som hade ett mycket stort cherry eye som valp (täckte 2/3 av ögat), hon parades med sin kusin. Av de 7 valparna fick 6 opereras för cherry eye.

Japp, räkningen för operationen är större än självrisken, lite mer än dubbelt.

Hundstackrn går med tratt = inge kul tycker han..

Har du kollat med Agria varför de inte ersätter?
Måste ju finnas en förklaring!

Har inte haft problem alls med det bolag jag bytte till, Agria tjaffsade ALLTID och det bolag jag har nu tjaffsar ALDRIG..

Agria är inte ensamma. Jag har hört att alla försäkringsbolag har som princip att först neka och ge kalla handen. De blir av med en hel del ärenden på det viset nämligen. De som står på sig och insisterar på att få igenom sitt ärende får oftast hjälp direkt i andra omgången, så att säga. Försäkringsbolagen sparar in ganska mycket pengar på det här viset. Jag har själv stött på det via ett par andra bolag. Senast så var det IF som strulade, men gav med sig efter påtryckningar. De hade ju liksom inget att komma med och det visste de säkert. Men går det så går det! :crazy:

Nu har jag bara plockat ut på en försäkring en gång och det var när min gamla hund käkat upp en socka = magöppning och hyfsad räkning på ca 11 000 kr, och då var veterinären ändå väldigt sjysst och "glömde" bort en massa saker på den specifierade räkning som jag fick. (ex slapp jag betala de två besök på helgen jag gjorde på kliniken samt lite dropp och annat som gick då, och material som använts måste bara vara hälften som stod på den listan). Folksam direktreglerade utan några frågor överhuvudtaget och själv fick jag en betydligt lindrigare räkning på ca 3000 kr.

Min kompis som borde ha klippkort på veterinärstationen har också Folksam där har det vad jag vet inte heller varit ngt problem att få ut ersättning trots att hon har nyttjat sin försäkring mer än en gång i år. (mest otursförföljda människa jag känner just nu).

Så detta tror jag INTE på.

Javan

Har du avelsförsäkrat din hund? Om du har gjort det så kan du få ersättning för detta via den.

Jag har haft båda mina hanhundar avelsförsäkrade. Dock är det bara den ena som gått i avel då den första inte höll måttet men det vet man ju inte när de är små.

Som jag förstår det kan man få en del av hundens värde tillbaka om det visar sig att de pga skada/sjukdom inte kan gå i avel - men jag har inte lusläst villkoren då skillnaden i pris på mina försäkringar var så liten. Dock var jag noga med att användingsområdet var avel och jakt när jag tecknade försäkringen så om jag inte minns helt fel står detta i mitt försäkringsbrev.

javan

sen kanske det är så att cherryeye inte är ngt ärftlig det vet jag inget om och då är det ju inget hinder att avla samt att det blir svårt att få ut något på försäkringen för detta.

Jag har också folksam. Och de har alltid varit bra, trevliga och tillmötesgående. Och aldrig det har varit något tjafs att få ut på försäkringen.

Jag måste faktiskt säga att av de jag känner som har Folksam är folk nöjda. Det är dessutom ganska många som har Folksam numera efter deras drive med gratis vetrinärvårdsdel i försäkringen som presentkort på ett antal tävlingar.

Javan

och jag har Agria, alltid haft det och de har ALDRIG krånglat. Det har varit kejsarsnitt, allergiutredningar, bruten klo, panostit, uppslagen svans etc och de har alltid betalat utan att knussla...

Tänkte byta till sveland en gång då de var något billigare och de skulle sätta reservationer på typ allt (hunden som haft panostit som valp skulle ha reservationer mot alla slags ledproblem bl.a) så det blev inget byte :smirk:

Jo det är säkert olika..

Men ingen av mina bekanta hsr längre AGRIA eftersom dom också upplevt samma sak

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
16
· Visningar
1 838
Senast: Acto
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 926
Senast: Manji
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Övr. Hund Hej! Jag behöver lite råd. Jag är 20 år och jag hade köpt hund mes stamtavla. Hunden är nu 6 månader. Jag flyttade hemifrån för 1 månad...
2
Svar
22
· Visningar
3 481
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård