Jag hörde med comhem nu som trodde pharmingattack mot Bukefalos.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag försökte googla fram mer info. Men är det vi användare eller bukefalos som behöver göra ngn slags åtgärd?Jag hörde med comhem nu som trodde pharmingattack mot Bukefalos.
Jag försökte googla fram mer info. Men är det vi användare eller bukefalos som behöver göra ngn slags åtgärd?
Okej. Vet du hur man tar reda på om man har fått en trojan eller ett virus på enheten?Det beror på. Det kan vara så att vi som har iOS får en trojan eller virus på våra enheter när vi besöker Buke. Det kan också vara så att vi inte blir smittade med något, utan att vi kort och gott blir omdirigerade. Det vanliga är att det angriper användarens DNS-server.
Okej. Vet du hur man tar reda på om man har fått en trojan eller ett virus på enheten?
Borde inte det här dyka upp vid fler sidor eller på fler sätt om det är ngt man har fått ner i telefonen?Man kan prova virusprogram, men alla virusprogram detekterar inte skadliga koder för pharming.
Borde inte det här dyka upp vid fler sidor eller på fler sätt om det är ngt man har fått ner i telefonen?
Men det är ju ingen annons. Det är fakespam som försöker lura en att lämna ut uppgifter.Utan att veta med 100% säkerhet tror jag fortfarande att det är en banner med lite medveten eller omedveten felaktig kod som bara drabbar ios som vidarebefordrar utan att man behöver klicka på bannern.
Det vore bra om någon hade koll på vilka banners som visas på sidan innan vidarebefordran.
Såg du detta?Utan att veta med 100% säkerhet tror jag fortfarande att det är en banner med lite medveten eller omedveten felaktig kod som bara drabbar ios som vidarebefordrar utan att man behöver klicka på bannern.
Det vore bra om någon hade koll på vilka banners som visas på sidan innan vidarebefordran.
Jag hörde med comhem nu som trodde pharmingattack mot Bukefalos.
Utan att veta med 100% säkerhet tror jag fortfarande att det är en banner med lite medveten eller omedveten felaktig kod som bara drabbar ios som vidarebefordrar utan att man behöver klicka på bannern.
Utan att veta med 100% säkerhet tror jag fortfarande att det är en banner med lite medveten eller omedveten felaktig kod som bara drabbar ios som vidarebefordrar utan att man behöver klicka på bannern.
Om det nu är någon banner som har skadlig kod i sig så kanske du som forumägare kan kontakta google och påtala problemet? Det har ju pågått ganska länge nu.Då försöker jag förklara igen.
En "interaktiv" banner som kan se ut som vilken banner som helst kan ha en kod i sig så att den vidarebefordrar till sidorna ni får upp. Ni behöver inte klicka på banner för att detta skall inträffa. Normalt utgår jag ifrån att Google tar bort den typen av banners ganska snart.
Om det var någon typ av attack förstår jag inte varför man enbart skulle attackera användare med ipad och iphone.
Det jag beskriver har hänt på andra sidor tidigare bland annat drabbades ett antal världskända tidningar av något liknande där problemen var problematiska banners som vidarebefordrade till andra sidor.
Det är rimligen något i ios som gör detta möjligt, ett problem som inte verkar finnas på android-mobiler eller datorer.
Sedan kan jag tänka mig att internet operatörers support inte alltid har full koll framförallt om det är helgpersonal.