Blir kort eller långhårig?

Joyride

Trådstartare
Kan man se skillnad på nyfödda kattungar om dom blir lång eller korthåriga som vuxna? eller när kan man se det?

Fick 5 bedisar:) i morse efter långhårig mamma okänd pappa

Sv: Blir kort eller långhårig?

Man kan ofta se det på svansen den brukar vara buskigare på långhåriga.

Vad är semilånghår?Hur ser man skillnad på semilånghår och långhår på kattungar??

Perserkatter räknas som långhåriga och de andra med lång päls kallas semilånghåriga, jag minns inte varför man gjorde den indelningen. Rent genetiskt kan en katt vara lång- eller korthårig det finns inget därimellan.

Man brukar lättast se det runt öronen, tycker jag. Lägg in bilder så får vi beundra dem på samma gång som vi avgör hårlaget! :love:

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
968
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 918
Senast: Badger
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·
Katthälsa Pappan är 100% ragdoll och långhårig Mamman 50% ragdoll och 50 %bondkatt och är korthårig . Blir ungen semi lång eller kort i pälsen?
Svar
9
· Visningar
1 266
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama