Blir galen!!! Lämnad katt!!!!

F

Firenze

Vår fd granne flyttade i slutet av sommaren. Dom hade en katt som jag inte sett sedan grannarna drog, men nu idag såg jag att är den tillbaka och sitter utanför sin gamla hemdörr och jamar. Fick höra av en annan granne att de lämnat kvar den här. Jä*lar vad arg jag blev!!! Vi har 3 decimeter snö här och ganska kallt. Stackars lilla knyte!!

En tredje granne ska nu ringa upp de som dumpade sin katt och höra vad de tänkt göra. Jag blir så orolig om den klarar sig över natten, har ingen kattkunskap om hur tåliga dom är. Har kikat flera gånger ute ikväll efter katten, men han har förhoppningsvis krypit in någonstans där det finns lite värme (vill gärna tro det). Dessutom hade den ett halsband på sig. Finns ingen risk att den fastnar?

Fy sjutton vad man blir besviken på mänskligheten ibland......:(

Sv: Blir galen!!! Lämnad katt!!!!

Ja, man blir galen på sådana människor! Skulle vilja sparka ut dem i rusket. :devil:
Du har ingen möjlighet att ta in honom om du ser honom igen?

Vet ni namnet på grannen? Polisanmäl, det är brottsligt att överge sina djur sådär. Och tyvärr väldigt vanligt.

Fy sjutton vad man blir besviken på mänskligheten ibland......:(

Visst blir man! :crazy: Jag vill bara gråta när jag läser om hur korkade människor kan vara. :cry:
Berätta gärna hur det går för stackars kissen. :(

Har nu utrett saken och "gått lös" ordentligt för att ta reda på hur allt ligger till. Fick nyss veta att de gamla ägarna lämnat över ansvaret till en ny granne här i huset och om det inte funkar hos den nye ska de gamla ägarna "lösa det" (avlivning antar jag):( ...... Just nu sitter katten utanför min dörr och jamar, den har följt mig i hälarna när jag varit ute ikväll. Vet inte om den inte trivs i nya hemmet, de har hundar, eller vad det är för fel....:crazy: Känner i allafall att jag gjort det jag kunnat, kan tyvärr inte ha den själv, och det är hur som helt bra människor som tagit över ägarskapet. Sedan om katten inte trivs där är ju en annan femma och då får då väl hitta en lösning....Huvudsaken att katten nu åtminstone har ett varmt hem och mat. Känns skönt!! Var annars på väg att ringa till katthemmet vi har här i stan och skjutsa dit den. Tur att dom finns! Vilka änglar!

Tack för att ni bryr er!!!!!

Önskar en fortsatt trevlig helg!!!

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Efter en desperat sömnlös natt kom jag att tänka på mitt gamla favoritforum Buke och att människor här brukar ha mycket kunskap...
Svar
9
· Visningar
1 827
Senast: Niceperson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Hund, Katt, Andra Djur