F
Firenze
Vår fd granne flyttade i slutet av sommaren. Dom hade en katt som jag inte sett sedan grannarna drog, men nu idag såg jag att är den tillbaka och sitter utanför sin gamla hemdörr och jamar. Fick höra av en annan granne att de lämnat kvar den här. Jä*lar vad arg jag blev!!! Vi har 3 decimeter snö här och ganska kallt. Stackars lilla knyte!!
En tredje granne ska nu ringa upp de som dumpade sin katt och höra vad de tänkt göra. Jag blir så orolig om den klarar sig över natten, har ingen kattkunskap om hur tåliga dom är. Har kikat flera gånger ute ikväll efter katten, men han har förhoppningsvis krypit in någonstans där det finns lite värme (vill gärna tro det). Dessutom hade den ett halsband på sig. Finns ingen risk att den fastnar?
Fy sjutton vad man blir besviken på mänskligheten ibland......
En tredje granne ska nu ringa upp de som dumpade sin katt och höra vad de tänkt göra. Jag blir så orolig om den klarar sig över natten, har ingen kattkunskap om hur tåliga dom är. Har kikat flera gånger ute ikväll efter katten, men han har förhoppningsvis krypit in någonstans där det finns lite värme (vill gärna tro det). Dessutom hade den ett halsband på sig. Finns ingen risk att den fastnar?
Fy sjutton vad man blir besviken på mänskligheten ibland......