Blir en häst altid svullen vid ormbett?

T

trojalotta

Kort fråga: min lilla b-ponny visade på hälta vä bak, verkar sitta uppe vid ljumsken. Nere över hoven syntes två små röda prickar med ca 1cm mellanrum. Kan det vara ett ormbett, han var inte svullen någonstans!:confused:

Sv: Blir en häst altid svullen vid ormbett?

Jag tror inte att det är ormbett.
Vår pålle fick ett huggormsbett i mulen för nått år sedan. Den blev stor som en fotboll på en gång. Det var riktigt hemsk och han kunde knappast andas.
Iofs så kanske det är annourlunda på andra ställen än i mulen. Men det låter inte som huggormsbett i allfall. Kanske någon annan orm?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 959
Senast: Jamtland
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 748
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 203
Hästvård Måste få bolla lite tankar med er.. Först en kort bakgrund: Islandshäst på 25 år. Haft fång 3 gånger, senaste fånganfallet var 2011...
Svar
17
· Visningar
6 949
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka