blir bara arg

lady foxglove

Trådstartare
Kort historia
tog en liten shettis på foder som sällkskap till min dam, jag visste att ponnyn led av fång, dock hade jag fri tillgång till enslige men ponnyn fick ha gräs reducerare på då han inte blev motionerad varje dag, samt inte allt för mycket grovt foder inne i stallet.
blev ovänn med denna tjej och gav tillbaka ponnyn, fick nu höra att ponnyn i vintras gick på fri tillgång på ensilage och mycket hö inne i box, ponnyn åkte på kraftig fång fick stå i box och äta nästan inget ätbarthö, flera års gammal hö ,samt kraftig medicin. nu har jag sett att några månader senare att ponnyn står på sommar bete med kraftig bete eller varierande bete utan gräs reduceraren på. och hon som är så duktig häst tjej.
en fång häst komemr ju alltid löpa risk att få fång igen då gör man inte så.
synd om hästen, jag vet att många har olika synpunkter på detta men jag vet ju enligt mig själv att det är fel.
behövde bara skriva av mig bryr mig och saknar den lilla rymligen

Sv: blir bara arg

Vad säger man? Blir arg bara av att tänka på det. Eller ja, blir förbannad på all vanvård som finns därute. Finns ju så himla många mindre bra skötta hästar. Fattar inte hur folk tänker.

Sv: blir bara arg

jag kan dåv ara stolt av att ponyn hade det bra hos mig och hade aldrig symptom på fång under den tiden den stog hos mig.
men men alla är olika i deras sätt att tänka när det gäller vård av hästar

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 183
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 108
Senast: Juli0a
·
Hästvård Mitt första möte med fång är på g?😱 Fick igår bekräftat att min häst har fettdepåer på kroppen samt svullen och hård fettnacke av...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
13 727
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka