Bling -Bling till rundsytt Döbert träns...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Charlotte1975

Trådstartare
Jag är lite sugen på att skaffa lite bling-bling pannband till mitt rundsydda Döbert träns. Har kollat runt men inte hittat något som ser ut att vara till den rundsydda varianten. Någon som har förslag ??

Så här ser tränset ut....
IMG_6706.jpg

Sv: Bling -Bling till rundsytt Döbert träns...

Har faktiskt inte sett det heller. . Men det borde ju finnas tycker man ju! Ska hålla ögonen öppna :P

Fin häst :D

så snyggt! :d

du måste specialbeställa om du vill ha till rundsytt, men tror du kan få vilken modell som helst i det utförandet. schumacher har också rundsydda, finns på tex skara hästsport!

annars så funkar det med ett vanligt också, det har jag på mitt rundsydda ibland. :)

Lite OT: Himla snyggt träns! Är det svart eller brunt? För visst har du ett brunt också?

Är inte nosgrimmans remmar rundsydda? Eller döljer överskjutande remmen det? För det är onekligen lite synd att inte fler rundsydda detaljer syns.

Åh, jag bara måste köpa ett sådant :love:

Det är brunt. Har mörknat med åren. Nosgrimmas remmar är rundsudda men "flärpen" övergår till vanligt. Vet inte hur jag ska förklara så jag kastar in en bild från andra sidan.

IMG_6659.jpg

stjäl in mig lite här: ska köpa ett pannband från skara men fattar inte hur man beställer därifrån. Ska man ringa dom eller?

Snyggt träns som kommer bli änny snyggare med bling-bling

tja charlotte!
jag använder pannbanden som passa de rundsydda kandaren till de rundsydda träsen. men jag vet att många använder de vanliga OS pannbanden till rundsydda träns.

va fin keso e:love:

Jag är mycket medveten om att jag drar upp en gamal tråd men jag har samma fråga. Borde ha kommit fler pannband till rundsydda träns nu?

Jag är kanske lite snål men i dagsläget har jag inte lust att betala 700-800 kr för ett bling pannband, varken tränset eller kandaret kostade så mycket.

tyvärr har det inte det. men det brukar gå att få på vanliga med lite vilja. går att sprätta upp sömmen lite så att öglan blir vidare.

jag har ett från my one som jag modifierat, har lossnat en söm på varje sida och satt på en ögla så att remmarna ligger separat. här syns det lite hur det blev.

DSCN2667.jpg

nu kostade iofs det här pannbandet 800 men hööks tex har såna fast med glasstenar istället för swarovski för typ 300.

Har funderat på om det går att lösa så. Eller helt enkelt göra om pannbandet som sitter på kandaret till ett bling pannband. Jag får fundera lite på detta.

Min gamla tråd har vaknat till liv.....
Jag köpte ett blingat Pannband från OS som passar för rundsydda träns.
053.jpg

Har man inte rundsytt så är ju H...s blingade pannband ett bra alternativ om man kollar på priset. Har köpt 2 st och det syns inte mkt skillnad när det hänger bredvid OS pannbandet i sadelkammaren. Priset är ju dessutom nästan 20 procent... I :love: bling. :D

Tom jag har köpt en blingat pannband, det trodde du inte va??

Jag kommer förbi en sväng på fredag så ska du få se, det är blå-gult... ;)

Låter snyggt !
Då ses vi på fredag. Jag rider bara första klassen. Min andra start var 6 timmar fån första och efter 21,00....

Jag har en sån dag på söndag, men har flirtat till mig en box.

Får se om jag dyker upp imorn, Ellinor börjar bli trött på att åka bil. :grin:

Rid fint!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Nu har jag för 3e gången på lite över 3 år blivit lurad på ett rundsytt brunt träns från 3 olika svenska nätaffärer... 👿🤬😡 Så finns det...
Svar
13
· Visningar
1 207
Senast: palle
·
Utrustning Fick med ett träns från Antares till nya ponnyn. Skulle vilja köpa en ny nosgrimma men kan inte hitta någonstans vilken storlek tränset...
Svar
0
· Visningar
370
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 510
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka