Bli vän med en häst..

I

ILoveRuzzi

HejHej!
Det finns en häst jag älskar, men hon är jättesur i spiltan och sparkas och bits massor. Hon sparkar alla som går in och sånt.. hon står på en ridskola. Jag älskar henne JÄTTEMYCKET! Hon är underbar att rida men är jättesur i spiltan, vill så gärna bli vän med henne. någon som har tips och sånt hur man blir vän med en häst? Får ju inte rida henne hela tiden.. bara på några lektioner.. någon som vet hur man kan bli vän med en häst utan att rida den hela tiden? behöver tips.., någon? :smirk:

Sv: Bli vän med en häst..

Tror tyvärr att det är svårt att bli vän med en ridskolehäst som man sällan rider, särskilt om den vantrivs och är sur... men du kan ju alltid försöka behandla den så bra som möjligt, försök hitta några ställen där hon tycker om att bli kliad kanske. Var bara inte och spring hos henne hela tiden, då blir hon bara mer irriterad.

Tror tyvärr att det är svårt att bli vän med en ridskolehäst som man sällan rider, särskilt om den vantrivs och är sur... men du kan ju alltid försöka behandla den så bra som möjligt, försök hitta några ställen där hon tycker om att bli kliad kanske. Var bara inte och spring hos henne hela tiden, då blir hon bara mer irriterad.

Tror oxå det. Ridskolehästar blir sura eftersom de inte får vara ifred. (jag förstår dem...)

joo.. men vill verkligen vinna hennes förtroende, får försöka börja i morgon ..

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
730
Senast: Blyger
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 414
Senast: Sesca
·
Skola & Jobb Vad använder ni för digital Att göra-lista? Jag gick motvilligt ifrån min analoga lista (älskar att stryka!) för en tid sen eftersom jag...
Svar
9
· Visningar
784
Senast: SaraXX
·
Utrustning Jag har den dåliga förmånen att ha en häst som kliver av sig skorna hela tiden och får ställa in så många träningar att vi aldrig kommer...
Svar
11
· Visningar
629
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama