bli gravid

Sv: bli gravid

Mitt första barn blev till trots p-piller, hade ätit det fran och till i 6 ar. Använde sen kondom innan vi bestämde oss för att försöka fa ett syskon och syskonet blev till pa andra försöket.

Jag skulle slutat ngr manader innan och använt tex. kondom under manaderna till ni försökte pa riktigt.

Jag vet inte hur det varit för alla släktingar men mamma hade lätt för att bli gravid, första försöket fem ganger (tva slutade dock i missfall i v. 12).
Ingen har behövt försöka i flera ar iaf.

Jag slutade med minipiller i mars och vi började försöka i maj/juni och jag blev gravid i slutet på augusti. Så någon månad innan resonerade jag. Jag vet inte om det är skillnad på minipiller och p-piller? Jag hade bara ätit dem 8-9 månader efter min förra graviditet. Hade jag ätit piller länge hade jag nog slutat ½ år innan eller nått sånt.

För mig tog det 16 dagar att bli gravid när jag slutat med p-piller. Min mamma har 3 ggr blivit gravid på andra försöket.

Vad är några månader då? 2, 4, 6?
Såg någon teori om att det var lättast att bli gravid direkt när man slutat och att det sen kunde dröja lite. Några tankar om det?
Jag började med p-piller ganska tidigt (fick mens ganska sent) så jag har haft mens utan p-piller väldigt kort tid och har därför aldrig haft regelbunden mens. Att den är oregelbunden när man är liten är väl inte så konstigt men hur länge dröjer det innan den stabiliserar sig? Tänk om jag fortfarande inte har regelbunden "egentligen"....då kanske det är bättre att sluta när man verkligen vill...

Det är klurigt med kroppen...:D

Du kan ju kolla med äl-test, jag hade heller ingen aning om hur lång min menscykel är (och har fortfarande inte eftersom det tog sig direkt) eller om den ens var regelbunden. I bipacksedeln som kom med testerna stod det att man skulle börja kolla på dag 11 efter sista mensens första dag och sedan testa varje dag tills man får utslag. Hade jag inte gjort så hade jag inte haft en susning om när jag hade äl.

Jag slutade med p-piller i aug 2007, vi började försöka nov 2008, blev gravida i sept 2009, fick missfall jan 2010 och har nu försökt sen feb utan resultat..

Ne, tänk om jag är en sån som inte har regelbunden mens då måste det ju vara jättekrångligt att veta när det är läge och inte...

Skönt att veta att jag inte är den enda som inte har koll... men stickorna kan man väl inte testa med när man går på piller...eller? Har ingen aning;)

Tur att jag slipper bekrymra mig på allvar om sånt på ett bra tag, har lång tid på mig att välja:)

Ne, tänk om jag är en sån som inte har regelbunden mens då måste det ju vara jättekrångligt att veta när det är läge och inte...

Ja, fy vad jobbigt att tvingas ha sex när man inte vet om det är läge...
:cool:

Nej du börjar ju testa när du har slutat med pillrena. Med p-piller har du ingen ägglossning. Jag tog mitt sista piller den 10 april, "mensen" kom den 13:e och 11 dagar senare började jag testa med äl-stickor. Fick sedan starkt utslag den 29:e och ungefär då blev ju bebis till.

jag har ätit p-piller och sedan bytt till p-stav och sedan till p-piller igen.
tog mig 3½ år att bli gravid och då fick jag en jädra massa hjälp på traven via IVF.
min mamma blev gravid direkt alla 4 gånger hon varit gravid (dock ett missfall).. lite lätt orättvist :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Man blir ju galen när man googlar, som gravid får man ju inte göra typ något alls…. Googlar man på jacuzzi så står det att man ska...
Svar
9
· Visningar
1 784
Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
867
Senast: Humla
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
870
Senast: McFlurry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka