bli gravid

N

Nile

hur lång tid tog det för er att bli gravid efter att ni slutat med
prev-medel?

Sv: bli gravid

åt p-piller i 15 år och blev gravid på andra ägglossningen

åt p-piller i 15 år och blev gravid på andra ägglossningen

Ungefär samma här, har ätit p-piller i 11 år (med några kortare pauser) och blev gravid på andra ägglossningen. Fick alltså bara en riktig mens innan det tog sig. Har aldrig blivit gravid tidigare (aldrig försökt men det har aldrig hänt en "olycka") så jag blev jätteglad att det fungerade så bra.

Åt minipiller mellan jag var 17-18.
Hade p-stav mellan jag var 18-19.
Åt p-piller när jag var 19-20½.

Efter jag sluta tog det 8 månader innan jag blev gravid.

Jag hade käkat p-piller i ca 12 år. Sista året åt jag cerazette. Blev gravid på en gång jag slutade med dom. Väntade på att mensen skulle komma men det gjorde den inte för jag var redan gravid. :love:

Tog sig på första försöket efter jag slutat med p-pillerna.

Jag hade käkat p-piller i ca 12 år. Sista året åt jag cerazette. Blev gravid på en gång jag slutade med dom. Väntade på att mensen skulle komma men det gjorde den inte för jag var redan gravid. :love:

hihi ok. jag åt carazette i två år lr något, sen började jag med trionetta, åt dom i hmm 4 månader, och har nu slutat.

kl

För oss tog det sig på första försöket efter att jag slutat med p-plåstren. Hade då haft någon form av hormonellt prev.medel sen jag var 14.

Vi väntade dock en ägglossning innan vi började försöka.

//Julia

*kl*

har ätit p-piller i 6 år och använt p-spruta i 2,5 år. Tog 9 månader innan jag blev gravid. Hade en cysta i äggledaren som spökade. Hade heller ingen ordentlig ägglossning pga p-sprutan men när jag hade fått akupunktur för migränen så blev jag gravid på försa ägglossningen efter det. Det var 3 dagar efter akupunkturen. Jag tror att det beror på det men vet inte men man får en hormonhöjande nål som kan hjälpa till.

Det tog 8 månader för mig att bli gravid. Då had ejag ätit p-piller i 6 år innan dess

Mvh

Det tog cirka två månader, men då var det inte så att vi vrålförsökte och hade koll på ägglossning. Bestämde oss för att jag skulle sluta med p-piller i november då de ändå var slut och resonerade som så att blir det en bebis så är det dags! Blev gravid i januari.

Lånar en gammal tråd då det fanns flera liknande:)

Har googlat en hel del och vissa blir gravida så fort de slutar medan andra får vänta ett år eller mer så jag lyckas inte få fram något bra snitt... Så jag frågar er hur NI hade gjort...
Säg att ni gärna vill bli gravida i t ex juni, när hade ni valt att sluta med piller då?
Har ni haft liknande scenarion som andra släktingar vid barntillverkningen eller skiljer det massor?

Jag vet att det inte går att bestämma så ni behöver inte tjata om det utan jag är bara nyfiken på hur andra resonerar.

Liknande trådar

Gravid - 1år Man blir ju galen när man googlar, som gravid får man ju inte göra typ något alls…. Googlar man på jacuzzi så står det att man ska...
Svar
9
· Visningar
1 784
Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
867
Senast: Humla
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
870
Senast: McFlurry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka