Bli av med en dålig vana - vem är med?

I fredags, igår alltså åt jag INGET fika alls på hela dagen! Fast det till och med var en fredag! Det ni!

Och idag har jag nästan inte ätit något sådant. Bara lite glass (räknas det :angel:)

Måste ändå säga att det kändes rätt udda i fredags som att något hela tiden fattades. Egentligen var det inte jättesvårt faktiskt. Men jag la hela tiden märke till den icke existerande godisskålen som i vanliga fall alltid står direkt till vänster när man kommer in i köket. Nu var det bara fruktskålen bredvid och den har inte alls samma dragningskraft :D.
Jag tror inte att låta bli att äta är så svårt, det svåra är att bryta ett mönster. Kör hårt! :D

Jag har faktiskt inte ätit något godis sen jag skrev att jag inte skulle det :)
Undantaget är popcorn, så det jag det blivit någon gång.

Nu ligger jag svinförkyld och så jävla sugen på fett, salt och godis - men smaklökarna har sagt upp sig, så jag känner absolut noll smak och lukt och kan därför ändå inte äta godis. Vore ju helt meningslöst :p

Går matlådan att köra i micron?
Har redan köpt både matlåda och vattenflaska i glas, så kommer fortsätta använda dom :)

Nä i ugn eller skälpa över på en tallrik.
Fördelen är ju att de är både lättare och tåligare än glas.
Vi har både och men väljer tex det i rostfritt när de kan behöva tåla en smäll eller två och när de behöver vara lättare än glas.

Nä i ugn eller skälpa över på en tallrik.
Fördelen är ju att de är både lättare och tåligare än glas.
Vi har både och men väljer tex det i rostfritt när de kan behöva tåla en smäll eller två och när de behöver vara lättare än glas.
I så fall måste jag ha med en tallrik också :cool:

Igår hade jag en jätte dipp. Var med en kompis in till stan tio mil bort när bilen gick sönder. Bilens ägare hade ingen aning om vad hon hade för försäkring (knappt ens att hon faktiskt hade en försäkring :banghead:) osv så det tog väl ca tre timmar innan vi ens hade en bärgare på plats....
Det blev en del seriesnusande där för att behålla lugnet och försöka förklara att "jo bilen är försäkrad annars får du inte ha den i trafik" "nej det är inte samma som hemförsäkringen men det är möjligt att du har samma försäkringsbolag som du har hemförsäkringen på"

Nya tag idag dock!

Treo är jag fettberoende av... :meh: Bara jag hör det där pysande ljudet i vattenglaset så sprider sig ett välbehag i kroppen :arghh: Som tur är det vanliga treo man köper i affären och så ska det vara det bruna röret och ej citron. Citron körde jag med förr men återgått till orginalet... Jag ser liksom ingen chans alls att sluta med detta :crazy: Är väl koffeinet eller nått kanske? Kaffe dricker jag bara max 1 kopp om dagen sen är det inte gott längre.. Kanske Koffeintabletter kan hjälpa istället, men jag vet inte om det är så jäkla nyttigt heller.. jag kommer inte få blodproppar iallafall :laugh::laugh:

Treo är jag fettberoende av... :meh: Bara jag hör det där pysande ljudet i vattenglaset så sprider sig ett välbehag i kroppen :arghh: Som tur är det vanliga treo man köper i affären och så ska det vara det bruna röret och ej citron. Citron körde jag med förr men återgått till orginalet... Jag ser liksom ingen chans alls att sluta med detta :crazy: Är väl koffeinet eller nått kanske? Kaffe dricker jag bara max 1 kopp om dagen sen är det inte gott längre.. Kanske Koffeintabletter kan hjälpa istället, men jag vet inte om det är så jäkla nyttigt heller.. jag kommer inte få blodproppar iallafall :laugh::laugh:
Jag använde koffein tabletter när jag skulle sluta med energidryck, det hjälpte! Efter typ en vecka glömde jag bort att äta dom, så.det blev naturligt att sluta med dom med.. :D

Testa att byta ut treon mot vitaminbrustablett istället så får du bruset men utan treon.

Kaffe är nyttigare än koffeintabletter. Är det att du vill bli piggare som du dricker kaffe?

Finns ju annat om det är just det du vill åt :).

• Gilla
Reactions: ptr

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag dricker en energidryck om dagen och har gjort det i många år. Jag har slutat två gånger men varit dum nog att börja om. Jag vet att...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
7 492
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar