Bli av med en dålig vana - vem är med?

Treo är jag fettberoende av... :meh: Bara jag hör det där pysande ljudet i vattenglaset så sprider sig ett välbehag i kroppen :arghh: Som tur är det vanliga treo man köper i affären och så ska det vara det bruna röret och ej citron. Citron körde jag med förr men återgått till orginalet... Jag ser liksom ingen chans alls att sluta med detta :crazy: Är väl koffeinet eller nått kanske? Kaffe dricker jag bara max 1 kopp om dagen sen är det inte gott längre.. Kanske Koffeintabletter kan hjälpa istället, men jag vet inte om det är så jäkla nyttigt heller.. jag kommer inte få blodproppar iallafall :laugh::laugh:

Nä treo ger tunnare blod så blodpropp lär du inte få men man kan få hjärnblödning.
Min pappa äter en del treo (extra hur mycket vet jag inte men dagligen) och han fick blödning i hjärnan pga treon. Överlevde men inte utan skador

Hur konstaterades det att hjärnblödningen berodde på Treo?

Det vet jag inte exakt men dom ringde min syster och frågade om han åt mycket treo och han fick order om att sluta äta treo (vilket han skiter i)
Så jag gissar på att dom ansåg att det var pga treo (acetylsalicylsyra) blödningen uppstod då dom nog inte hittade någon annan orsak

Nä treo ger tunnare blod så blodpropp lär du inte få men man kan få hjärnblödning.
Min pappa äter en del treo (extra hur mycket vet jag inte men dagligen) och han fick blödning i hjärnan pga treon. Överlevde men inte utan skador

Nja då hade det väl stått under biverkningar om det hade varit vanligt.

Det vet jag inte exakt men dom ringde min syster och frågade om han åt mycket treo och han fick order om att sluta äta treo (vilket han skiter i)
Så jag gissar på att dom ansåg att det var pga treo (acetylsalicylsyra) blödningen uppstod då dom nog inte hittade någon annan orsak
Jag har ändå väldigt svårt att tro det. Visst det kan vara en bidragande orsak men det måste ha varit något annat också.

Skulle kanske kunna vara om man drar i sig ett rör om dagen i några år.

Ja möjligtvis, dock har jag mer proppar i släkten än blödning så jag är mer rätt på det ;)
Nej skämt å sido, jag ska verkligen försöka lägga av, det är ju inget bra alltså.. Problemet är som med allt beroende att jag egentligen inte vill lägga av även om jag vill :crazy:

Nu har det gått snart 1,5 månader , och jag vill påstå att jag är helt fri från mitt Celsius-drickande! När det gått en månad tog jag en dricka, och det var så äckligt :D allt enligt plan! Åt koffeintabletter typ två veckor innan jag glömde bort att ta dom.

Nu dricker jag typ bara vatten och te, vilket är lite tråkigt, men mer hälsosamt. Dock har min granne producerat fram Sveriges första ekologiska och helt naturliga energidryck, den kanske man kan ta till när man vill lyfta till det, måste prova och se om den smakar bra :cool::D

Hur går det för er andra? Framsteg? I mål? :D

@Unafraid Bra jobbat! :up:

Jag har inte tagit tag i mitt kaffedrickande, men det har naturligt blivit lite mindre efter semestern. Kan ju inte brygga kaffe i bilen på jobbet. Idag är jag ledig och har redan dragit i mig två koppar.

Jag lyckades bryta mitt colaberoende! Så himla skönt! Dricker lite Cola Zero då och då, men inte alls i några stora mängder. Drack ju minst en 33 cl burk "vanlig" cola om dagen innan, mer på helgerna. Nu är jag inte ens sugen på cola längre, och som plus i kanten gick jag ner 3 kg, bara på att sluta dricka så mycket cola :o

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag dricker en energidryck om dagen och har gjort det i många år. Jag har slutat två gånger men varit dum nog att börja om. Jag vet att...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
7 492
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar