Casper
Trådstartare
Hejsan, min ena landseer är en ljuvligt vacker hund och hon får bra kritik på utst osv men IBLAND och BARA i koppel så går hon över i passgång, vilket gör att hon ser jätte halt ut även om hon inte är det. Och det drar ju ner kritiken så klart.
HUR kan jag få bukt me problemet? en del säger att jag ska "knixa" till henne me mitt ben omkring bogen på henne så hon kommer "i takt" igen, och jag själv har både prövat att öka och minska farten. Men det hjälper bara just för stunden, och när jag står inför en utst så blir jag så nervös så jag inte kan koncentrera mig då hon gör så här. men får hon springa hemma (i både trav och galopp) så rör hon sig klockrent.
Hon är röntgad samt kollad av vet utan anm.
Tips till mig mottages MKT gärna!
HUR kan jag få bukt me problemet? en del säger att jag ska "knixa" till henne me mitt ben omkring bogen på henne så hon kommer "i takt" igen, och jag själv har både prövat att öka och minska farten. Men det hjälper bara just för stunden, och när jag står inför en utst så blir jag så nervös så jag inte kan koncentrera mig då hon gör så här. men får hon springa hemma (i både trav och galopp) så rör hon sig klockrent.
Hon är röntgad samt kollad av vet utan anm.
Tips till mig mottages MKT gärna!