turbofling

Trådstartare
Min dotter (4ar) fick för knappt en vecka sen ett sar i pannan, precis vid harfästet. Vi tänkte inte sa mkt pa det eftersom hon ofta gör sig illa. Idag reagerade bade jag och sambon pa att det är större sa vi tittade närmare och konstaterade att det är som blasor. Ser precis ut som ett munsar, fast i pannan, I övrigt är hon pigg och precis som vanligt, hon har ingen feber och det kliar inte och gör inte ont (bara ömt om man rör vid det).

Jag läste lite om höstblasor och svinkoppor men det stämmer inte rikigt, det är bara ett enda utslag.

Sambon tycker att jag ska ta henne till barnläkaren imorgon men det känns nästan som en för liten grej för det. Hur har det sett ut pa era barn som haft tex svinkoppor?

Min tjej hade misstänkta höstblåsor och det blev som små vätskefyllda bubblor i huden. När blåsan sprack blev det lite rött, ungefär ett ytligt sår.

Svinkoppor kan vara ett enda utslag också, så åk till VC så du kan få pencillin.

Min son hade exakt samma "grej" som du beskriver ovan, fast hans enda sår satt på hakan. Och det var minsann svinkoppor :)

Höstblåsor kan också vara bara några få blåsor. Eller inte en enda synlig. Jag vet ett antal barn som hade blåsor i halsen, men ingen annanstans, medan deras syskon hade blåsor över allt. Något barn hade bara en blåsa. Vissa fick feber, andra inte.

Min röst är alltså på höstblåsor (enterokocker

Vi var hos läkaren i fredags iaf, tänkte att det var bäst att kolla upp om det var ngt smittsamt.

Jag var rätt ute när jag tyckte att det sag precis ut som munsar för det var et precis vad det var eller ja, samma virus iaf. Sa det var varken svinkoppor eller höstblasor utan herpes.

Liknande trådar

Kropp & Själ Ja, vad är det för skit jag har? För mer än två veckor sen fick ja ont i halsen. Bara lite, kunde äta o så utan problem. Nu för lite...
Svar
10
· Visningar
2 312
Senast: Linnea F
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 655
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025