Blankslitet stallgolv

M

mariac

Hej! Jag behöver hjälp. Har ett blankslitet betonggolv i stallet som måste fixas till då hästarna halkar. Har tänkt att hyra en ytfräs som gör spår i golvet men folk säger att det funkar dåligt. Är det nån som har erfarenhet av det eller andra tips på vad man kan göra?

Sv: Blankslitet stallgolv

Gummimatta känns som ett dyrt alternativ då stallet är stort och jag vill ha en mer pemanent lösning. Men är det någon som kört med ytfräs?

Nu vet jag inte vad facktermerna är för det här som jag ska skriva men jag försöker förklara ändå :D

I verkstadsdelen på mitt jobb så målades betonggolvet med en färg som ska tåla oljespill osv. I den färgen blandade man i någon typ av sandkorn för att förhindra att golven blev hala när de blev blöta. Fungerar jättebra. Sen om det är nåt att ha i ett stall vet jag inte men det skulle kunna fungera. ;)

Nu vet jag inte vad facktermerna är för det här som jag ska skriva men jag försöker förklara ändå :D

I verkstadsdelen på mitt jobb så målades betonggolvet med en färg som ska tåla oljespill osv. I den färgen blandade man i någon typ av sandkorn för att förhindra att golven blev hala när de blev blöta. Fungerar jättebra. Sen om det är nåt att ha i ett stall vet jag inte men det skulle kunna fungera. ;)

Låter ju ganska bra. Får kolla upp det!

Men vad kostar gummimatta och var köper man det nånstans?
Nu är jag ändå på väg att fräsa upp golvet men är osäker på om det kommer att bli bra. Den gör ju långa spår i golvet och då tänker jag att hästarna borde kunna halka ändå.:confused:

Men vad kostar gummimatta och var köper man det nånstans?
Nu är jag ändå på väg att fräsa upp golvet men är osäker på om det kommer att bli bra. Den gör ju långa spår i golvet och då tänker jag att hästarna borde kunna halka ändå.:confused:

Jamen det där med färgen med sand i lät ju bra! Pröva det. Ska du köpa ny gummimatta så blir det väldigt dyrt, om du inte vill ha begagnat vill säga. Begagnad matta kan jag tipsa om.

Senast ändrad av en moderator:

spån på golvet som man krattar? Det är rätt vanligt i galoppstall tex :)

Hej.
Om gången inte är så stor så kan du kanske fylla den med spån el. liknande, istället för att slipa om eller ngt i den stilen.
Hoppas det löser sig
MVH Elin

Alltså...jag har 10 inackorderingar och det kommer inte att funka med spån el. liknande på golvet. De kommer inte att hålla rent i stallet. Hade säkert funkat om man skötte allt själv men inte med massa folk i stallet.
Känns som ett stort bekymmer, verkar inte helt lätt att få tag på nån färg man blandar sand i....
Måste ju vara fler som har detta problemet med hala stallgolv??

Jag har samma problem i mitt lilla stall.Ett helsike är det .
Jag har ytfräst skåror i golvet och det hjälpte inte ett dugg tyvärr så nu sitter jag oxå och funderar på hur jag ska gå till väga.
Det är inte kul att inte kunna vända hästen på gången utan att det blir bambi varning på det hela.
En fundering jag haft är att juta ett tunt lager till uppepå den gammla plattan och göra ordentliga fåror i det nya med kratta.

Vi har samma problem och ngn nämde att man kan lägga på Asfalt i gången så blir det mer fäste. Någon som har provat/sett det?

spån kanske funkar,, o packa verkligen in de på betong golvet :/,, i stallet där ja red så hade vi de :)

Liknande trådar

Anläggning Har fixat med jordningen till stallets aggregat. Funkade toppen i typ 15 min men sen gick det i alarmläge vilket enligt manualen sker...
Svar
3
· Visningar
450
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 083
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 562
Senast: mars
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 234
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar