• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Hallonkvist
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 732
H

Hallonkvist

Hur mycket kan man blanda i hästarna igentligen. Om man planerar att ge tillskott ex e-vitamin ihop med Glucosamin men ger nu också Yea-sacc.Funkar det? Bör man rådfråga vet innan?

Sv: Blanda?

Så länge man har koll på vad de olika tillskotten verkligen innehåller och de olika ämnenas verkan så är det nog ingen fara.

Men ger man en massa tillskott med enbart motiveringar som "det är bra för...", "det står på förpackningen", "X säger att...", "X ger sin häst" osv, då kan man vara illa ute, både hälsomässigt (hästens hälsa...) och ekonomiskt.

Ett tillskott som t.ex. Steel Joint bör kollas av mot hästens foderstat pga dess höga kalciuminnehåll, etc.

Ta reda på vad hästen verkligen behöver, och vad tillskotten innehåller (ALLT innehåll!), samt räkna in det i hästens övriga foderstat så reder det nog ut sig.

Sv: Blanda?

Han får Yea-Sacc efter rek pga fång problemen förra sommaren.

Glucosamin för hans leder eftersom han är "gammal" och börjar bli lite stel .E-vitamin för att han ska påbörja konditions tränas lite mer framåt våren och som lite hjälp på vägen och muskeluppbyggnadens skull.

Liknande trådar

Foder & Strö Någon som har erfarenhet av kollagen- tillskott till häst med ligament- / senskada ? Självklart är hästen under vet uppsyn och nu även...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: ako
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: AbCdE
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
819
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 566
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka