Blåmärke på hovens utsida?

skuggi

Trådstartare
Har haft ett föl med vita hovar hemma ca tre veckor nu.
Har upptäckt att han har en blå/lila horisontell rand några cm ner på hoven. Den är kanske 3-4 cm lång.

Vad kan det vara som orsakat den?

Antar att det kan vara en vanlig grej, men sånt ser man ju inte på svarta hovar...

Sv: Blåmärke på hovens utsida?

Det är ingen fara det är som vi människor får blåmärken. det syns inte på färgade människor heller och där med inte svarta hovar.
;)

Det är ingen fara det är som vi människor får blåmärken. det syns inte på färgade människor heller och där med inte svarta hovar.
;)

Precis!

Har en liten kille med 4 vita hovar. på tre av dem har han alltid märken. Och det har säkert mina andra oxå bara det att det inte syns då deras hovar är svarta=)

Vad som kan ha orsakat det: Precis vad som helst! Kan ha trampat på sig själv, busat med kompisar, slagit i sig. Ja allt möjligt=)

Senast ändrad:

Aha, tack för svar! :bow:
Som jag misstänkte, man ser ju som sagt mer saker på vita hovar än på svarta, och hästen verkar ju inte ha problem av det. Men tänkte att det kunde vara bra att kolla med er också :idea:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 589
Senast: Freazer
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 290
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 705
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
22 387
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka