Bladsadler

F

FPL

Hej
Ni med bladsadlar, vad brukar de vara stoppade med och hur ofta behöver ni stoppa om dem? Jag har en monsegur som jag använder till träning och tävling, jag tror att den är lite sned i stoppningen ?! Frågan är om jag kan springa iväg till en vanlig sadelmakare som stoppar med ull???

FPL

Sv: Bladsadler

Vore bra att se bilder. Vad jag förstått så går faktiskt vissa bladsadlar att stoppa om, alt byta undermaterialet (fårskinn, filt t.ex.).

men byta en undersida, ex ludd, är ju inte samma som att stoppa om. blir väl inte samma sak som att stoppa om en sadel med bossor?? eller??MEN INTRESSANT VORE BILDER, har aldrig sett en bladsadel man kan stoppa om...

Nej det utförs naturligtvis inte på samma sätt, men iom bladsadelns uppbyggnad skulle man kunna kalla fårskinnet (t.ex.) för bladsadelns stoppning. *spånar*

Däremot har jag sett att Hectorn (bladsadel) marknadsförs som "omstoppningsbar".

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 076
Senast: super
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 084
Senast: zarmino
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 277
Senast: Lady_S
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka