Black type pedigree

Sv: Black type pedigree

Inte helt hundra men det har något att göra med att hästarna har vunnit vissa lopp... har bara sett det i samband med fullblod dock.

Men kan tänka mig att uttrycket kan användas inom andra raser tex quarter också om det är enbart framgångsrika performers i stammen.

Oavsett tror jag uttrycket kommer från fullblod/galopp världen så dom vet kanske mer inne på galopp forumet?

Varför frågan är ställd här på western är att ganska ofta på just quarter stammar så framställs dom just som Black type.Det är därför frågan ställdes här för att få klarhet i vad som egentligen menas.:)Jag har också hört att det skulle peka på intjänade pengar i racing (fullblod) men även att det skulle visa på en presterande stam i alla led?

Där ser man!

Jag tror aldrig jag har sett det på quarter så det har gått förbi mig att det används ofta på quarter mer än i galoppsammanhang. Men jag förmodar att det är som jag skrev, man syftar på väldigt framgångsrika performers då annars.

Där ser man!

Jag tror aldrig jag har sett det på quarter så det har gått förbi mig att det används ofta på quarter mer än i galoppsammanhang. Men jag förmodar att det är som jag skrev, man syftar på väldigt framgångsrika performers då annars.

Det är som du tror Wranglan, står ofta på de quarters/paint som har mycket framgångsrika performers i leden....kolla BCTC...

:banana:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag började precis tänka på en sak när det gäller färger, specifikt black & tan den här gången... Det är en väldigt vanlig färg på...
2
Svar
33
· Visningar
2 811
Senast: Kakis
·
Juridik & Ekonomi Reklamen för black week/friday väller in. På mail, på sociala medier, på tv osv. Jag blir bara trött. Jag fattar om man passar på att...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 576
Senast: Red_Chili
·
Kultur Någon mer som ska dit? Jag visste redan att Avantasia var klar och nu släppte de att Beast in black också kommer 🤯 Så nu blir det att...
Svar
7
· Visningar
739
Senast: Lyan
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 563
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka