Black friday

Var det någon som ville ha rabatt på stängselband? @Angua kanske? Hylte lantmän har erbjudande på det och lite andra stängselgrejor men jag vet inte hur billigt det är jämfört med andra ställen.

Köpte ett par Lundhagskängor med 40% rabatt till mig själv och ångrar mig redan för jag har bra kängor.

Jag har nog shoppat klart för resten av året... Horze(ett schabrak till bra pris, har bara två jag använder i vardagen och det ena har jag nött hål på efter många år, så det var faktiskt på tiden!), lager157, Lindex, Nelly, Bubbleroom... Lyko.. och så Ikea och Elgiganten till farsan.. vi får se hur mycket som skickas tillbaka sen, men nu måste jag sälja bort lite ur garderoben :p

Jag tyckte jag höll ihop det rätt bra men så föll för jag dit på H&M:s lunchkampanj. De hade en timer som räknade ner :cautious: Det positiva var att jag hade en sparad varukorg sen innan med saker jag ändå tänkt köpa och jag la inte till något mer. 30% på hela köpet kändes ändå bra, de har sällan så mycket rabatt.

Nu har jag fixat alla julklappar utom en. Övriga saker jag shoppat under dagen är julstrumpor till barnen, vintermössa och ”mitt första år”-bok till bebisen, lite julgranspynt, underlakan, strumpbyxor och kuddfodral.

Fyndade två par byxor till min systerson som vardera hade 88% rabatt, så nu är jag helt klar med julklapparna. :)

GAH! Jag har sån jäkla beslutsångest.
Jag har inte fotograferat på läänge, och då känns det dumt att köpa dyr(!) kamera. Meen att jag inte fotograferat beror ju på att jag inte har något vettigt att fotografera med :idea:

Men, ska jag köpa drömkameran nu, för 3000kr mindre än i andra butiker, i en butik som har en hel del halvdana omdömen ELLER ska jag vänta ännu en månad och hoppas på att en mer pålitlig butik sätter ut den på mellandagsrea istället?

Det jag skulle kunna göra är att kolla om det går att beställa så att betalningen ska göras efter att kameran blivit levererad, men det är ju fortfarande massor av pengar... Räknar visserligen med att få tillbaka lite genom att göra små fotojobb, men det är ju inte pengar som kommer in nu på en gång.

GAH! Jag har sån jäkla beslutsångest.
Jag har inte fotograferat på läänge, och då känns det dumt att köpa dyr(!) kamera. Meen att jag inte fotograferat beror ju på att jag inte har något vettigt att fotografera med :idea:

Men, ska jag köpa drömkameran nu, för 3000kr mindre än i andra butiker, i en butik som har en hel del halvdana omdömen ELLER ska jag vänta ännu en månad och hoppas på att en mer pålitlig butik sätter ut den på mellandagsrea istället?

Det jag skulle kunna göra är att kolla om det går att beställa så att betalningen ska göras efter att kameran blivit levererad, men det är ju fortfarande massor av pengar... Räknar visserligen med att få tillbaka lite genom att göra små fotojobb, men det är ju inte pengar som kommer in nu på en gång.
Det är inte bara betalningen som man ska tänka på när man beställer på nätet. Vad händer om kameran är sönder när du får den t.ex? Då ska man bråka med affären om reklamation/garanti osv och är det då en affär med tveksamma omdömen kan det bli en riktig mardröm. I värsta fall står du där med en trasig kamera som affären inte vill ta på sig något ansvar för och inte vill ta tillbaka utan skyller på posten eller på dig och så får du inga pengar.

Jag spontanshoppade ett spel trots att jag skrev att jag inte skulle handla, men vem kan stå emot sånt här för mindre än 3 EUR? :love:
neveralonelogobanner.png

@Red_Chili Jag hade avvaktat till mellandagsrean och/eller hellre betalat lite mer från en pålitlig(are) återförsäljare. Götaplatsens Foto ligger "bara" dryga 1000 kr över Rajala, är det ett alternativ?

Vi åkte på Jula och maken shoppade verktyg och en kompressor som han velat ha hemskt länge, det var 50% så han stod där och suktade. Så jag knuffade honom över kanten så han köpte den :D
Själv köpte jag en vinterjacka, men inte den på Hööks som jag hade tänkt för den satt inte bra, utan på Swedol av alla ställen. Ville ha en varseljacka till hundpromenaderna som var riktigt varm och jag tror att jag hittat det :)
Mamma önskade sig lägligt nog verktyg från ett av märkena jula hade 50% på så jag köpte det till henne.

Jag köpte halvt spontant en bilbarnstol. Sparade 1500 kr så känns ändå värt. Hade tänkt chansa på att vi skulle få en i julklapp men sen kändes det dumt om vi inte skulle få en.

Liknande trådar

Utrustning Vi behöver en tråd här också! Vad hoppas ni fynda? Jag ska till SIHS och hoppas göra något fynd på mässa även om jag egentligen inte... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 550
Senast: DarkInNight
·
Hemmet Ja. Jag behöver köpa en ny bäddmadrass och jag tror nog att jag bara har köpt en bäddmadrass i hela mitt liv. Jag står och velar mellan...
Svar
7
· Visningar
520
Senast: mysboll
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
365
Senast: __sofia__
·
Juridik & Ekonomi Reklamen för black week/friday väller in. På mail, på sociala medier, på tv osv. Jag blir bara trött. Jag fattar om man passar på att... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 693
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka