Björsells Fontana

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare _amanda_
  • Startdatum Startdatum
A

_amanda_

Hej allihop!

Jag skulle vilja ha all tänkbar information om Björsells Fontana. De enda ja vet är att Jan Brink vann VM 1998 på denna häst? eller ? Fyll på med allt ni vet :D

Sv: Björsells Fontana

Tyvärr har JB aldrig vunnit VM. Vet inte så mycket annars om Fontana. Han var efter Martini och har för mig att han gjorde bra resultat i Breeders som ung innan han blev exporterad.

okej, då va ja ute och cyklade lite ;P tack för ditt svar !

Nån som vet nått mer ??

Fontana 848 f.-88 e. Martini 744 u. Jeanette 16609 Elitprem. ue. Pontus 497 -Salan 498. Han gick svår dressyr som 7 åring o deltog i VM något år därefter. Är exporterad till USA.

Hittade följande på Tullstorps hemsida om Jans karriär.
"1998 – VM Brons i lag på Fontana 849 (e Martini 744) i Rom."

Fontana följde med till OS-Sidney som reservhäst. Han gick även en clinic med Kyra i Globen. Hans enorma ridbarhet var hans främsta egenskap vilket gjorde att Jan vid något tillfälle satte honom före Martini trots att Martini hade mer gångarter och utstrålning men kunde lägga av på banan...

Martini är morfar till en av mina hästar och gammelmorfar till min andra! :)

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 926
Senast: Kajsalisa
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 156
Senast: Kilauea
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
556
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 850
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka