Björnelände!

mimmipigg

Trådstartare
Idag har jag fått en mindre chock, på fm var det en grannfru som stötte på en björn mitt i byn när hon var ute med hunden.:eek:
Björn, okej, men nu är det för många och för nära. Kanske förklarar detta varför hästen var så stirrig i går när han skulle in, bläste upp sig och taktade. Vi har nämligen bara en liten skogsdunge mellan hagen och platsen där björnen var.
Känns inte skoj att ha djuren inhägnade alldeles där björnen håller till.

Sv: Björnelände!

har träffat på en björn en gång. Precis i vårkanten typ så den hade väl precis vaknat. Ingen höjdare kan jag säga:crazy:

Fy katten.....:crazy:
Jag skulle genast flytta, skulle inte klara vetskapen av att jag när som helst skulle kunna bli uppäten....
Va rädd om dej!

* Jenny *

:rofl: :rofl: Den risken är ju så minimal att du lugnt kan bo kvar ;)

Vi har gott om björn här och jag knatar fortfarande obekymrat omkring både här hemma och i skogen :banana:

kamomillo skrev:
Jag skulle genast flytta, skulle inte klara vetskapen av att jag när som helst skulle kunna bli uppäten....
Va rädd om dej!

* Jenny *

Uppäten? Risken att du blir nerslagen, rånad osv är många gånger större än att du blir uppäten av en björn.

Gabbi skrev:
Ja, björnar jagar ju människor för att främst äta upp dem.

Självklart är det så, dom blodtörstiga bestarna sliter allt dom ser i stycken, och frossar hjärtligt på våra ben :D

Jag har mött många björnar, de är räddare för mig än vad jag är för dom :banana:

Vet inte hur stor risken är att de går på en häst?

kamomillo skrev:
Va rädd om dej!

* Jenny *
haha inte så stor risk nej.
Visst en björnhona med unge, ska man nog hålla sig i från, eller en björn som blir väckt för tidigt/precis gått ur idet är nog inte heller så glad. Snarare väldigt hungrig. Men äta människor tror jag inte dem gör. Dem är ju främst växtätare. Mötte en björn i skogen förut och vi slog nog hastighetsrekord i löpning då tror jag:D Men den sprang inte efter (tack och lov för det:crazy: )

Lonka skrev:
Uppäten? Risken att du blir nerslagen, rånad osv är många gånger större än att du blir uppäten av en björn.

Jag tror dej inte!!!! Här i Klimpfjäll finns inte så många som rånar, slår ner eller våldtar.... Men... Skulle det komma en björn genom byn skulle jag inte bo kvar!
Jag har panisk björnrädsla, och fixar knappt att plocka ner våra stora hagar på hösten...
men.... enligt lapparna i byn finns det inga björnar runt ikring oss! jag är så glad att dom håller koll:)

Ja är så jäkla rädd för björnar att min mamma en gång sa: det skulle var humor om just du blev uppäten av en björn....:crazy:

* Jenny *

Bläääh...vi har också björnar inne i byn. Fast i år är det ingen som sett en inne i byn iallafall. Men jag är inte någon förespråkare för att björnar ska knata runt i byar. De har ju så mycket skog att gå runt i, varför måste de gå inne i byarna :mad:

För att det finns mat i form av soppor där ;) mycket enklare att häva i sig än att leta blåbär :D

kamomillo skrev:
Ja är så jäkla rädd för björnar att min mamma en gång sa: det skulle var humor om just du blev uppäten av en björn

:) Förlåt att jag skrattar, jag är själv väldigt skrajsen för björn (har ingen erfarenhet av dem) så jag kan förstå dej, men den meningen var lite komisk :love:

apocalypsze skrev:
För att det finns mat i form av soppor där ;) mycket enklare att häva i sig än att leta blåbär :D
HAHAHAHAH Ja jag har oxå hört att björnar älskar soppa:D Sparris ska vara favoriten har jag hört:rofl:

Nidorina skrev:
De har ju så mycket skog att gå runt i, varför måste
de gå inne i byarna :mad:

Och vi människor har ju så många städer att hålla oss till, varför måste vi vara i skogen? :angel:

Fast alltså... jag menar liksom skrääp, leftovers ;) :D men vilken björn skulle säga nej till lite soppa :D :rofl:

är faktiskt livädd för björnar..och vargar...och vildsvin...och älgar :o ..börjar faktiskt gå i de tankarna.. finns det mycket rovdjur i södra delen av sverige :angel: ..? och älg?

Går jag ut i skogen så klagar jag inte på att det finns björn där. Men det är inte kul när de är på gårdarna och river i saker, känns oroligt främst för djuren som man har....

Liknande trådar

Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 197
Senast: Lisa2014
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 149
Senast: As_Vegas
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 208
Senast: cambodia
·
Övr. Katt Jag har en katt som vid möte med annan katt mer eller mindre alltid visar någon form av aggression. Ofta handlar det om vuxna, lösa...
Svar
5
· Visningar
1 897
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama