Bizarr djurkultur som väcker känslor.

Sv: Bizarr djurkultur som väcker känslor.

"Belgarehundar eller belgisk vallhund - Det finns många - otroligt många - varianter av typen ''belgarehundar eller belgisk vallhund'' i Europa, där är resultatet av en hysterisk och okontrolerad masskorsningar hit och dit. Skillnaden mellan en s.k kamphundar och ''belgaren'' är endast att ''belgarenhundsägarna har lyckas'' med att få tillträde till ''finrummet'' på Svenska Kennelklubben. ''Belgarehundar'' är bevisligen mycket ''angreppslysten'' när de uppfostras på ''fel sättet. Men man kan ju undra vem som är farligast - ägaren eller hunden?"

Jag har lite svårt att ta en sidan som publicerar detta som fakta på allvar -tyvärr.

Ja jag blev oxå förbannad men är det inte så att det är sidan som hånar källan? Det står ju "Litet kamphundslexikon?" - med frågetecken. Jag kan ha fel men allt annat dom skrev om på sidan verkade ju bra... Blev lite förbluffad när jag sen såg det. :confused:

naturElle skrev:
Ja jag blev oxå förbannad men är det inte så att det är sidan som hånar källan? Det står ju "Litet kamphundslexikon?" - med frågetecken. Jag kan ha fel men allt annat dom skrev om på sidan verkade ju bra... Blev lite förbluffad när jag sen såg det. :confused:
Jag tog också det som lite ironi,det är väl mer vad folk/medias missuppfattning räknar som "kampraser" .

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 779
R
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 137
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 824
Senast: geting
·
Övr. Hund Tror ni det? Läste att hundar kan lukta till sig känslorna vi har. Jag vet att min hund vet hur jag mår till stor stor del, det är jag...
Svar
14
· Visningar
2 665
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama