Biverkningar av lugnande?

maria_b

Trådstartare
Någon som vet om Vetranquil kan ge biverkningar iform av magproblem? Ena veterinären påstår att det är skonsamt och borde inte vara några problem, andra veterinären säger att kanske skulle magproblemet kunna ha med det att göra.. Visste dock ej.

Någon med erfarenhet?

Mvh Maria

Sv: Biverkningar av lugnande?

Jag vet hästar som har fått det dagligen under flera veckor, vid igångsättning, och det har inte märkts några magproblem iallafall.
Själv fick jag det av vet till min konvalescent, men har bara använt det en gång, och min vet sa inget om magproblem.

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 598
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 058
Senast: Freazer
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 609
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
742
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur