Biverkning??

Sv: Biverkning??

Är det alltid via röntgen man ser främmande föremål i buken eller ultraljudar man också?

Hade er vovve svalt EN stor sten eller mycket småsingel som vår har gjort?

Jag vakar över henne i natt, ställer klockan varje hel timme för att kolla henne:(

Skit också, ska det BARA vara elände med djuren det här året...

Vorstehn hade svalt en stor sten, som ett litet ägg ungefär, men slät och spolformad vilket förmodligen var anledningen till att det fungerade med olja.
Springer spanieln vi hade innan svalde däremot halva grusgången och hade drygt 20 singel i magen när han opererades.
Jag har bara varit med om röntgen aldrig ultraljud.
Hoppas det går bra med din hund!

Hej håller tummar å tassar här för att de ska gå bra för din vovve...

Tack! Vi är precis hemkomna från kliniken efter en låång eftermiddag med massor av röntgenbilder, kontrastvätska, väntan.

Hon hade två små stenar kvar i magen och en del grus men inget som de lade någon vikt vid. Däremot så har hon något i tjocktarmen som SKULLE kunna vara en bit skumgummi eller liknande för det suger till sig kontrastvätska, har inga skarpa konturer.

Vi har fått lite tid till på oss med parafinolja, havregrynsgröt och fil. Hon tyckte att allmäntillståndet var såpass bra plus att det inte är totalstopp så vi ska avvakta några dagar till innan beslut om någon op kan göras.

Så fortsätt håll tummar, tår o tassar!

Skönt att höra, har tänkt på din jycke i dag. Hoppas att allt reder sig själv i fortsättningen också.

Jag vet inte vad det är med rottisar och stenätning, men våra har också tuggat sten som valpar. Att släppa ut dem på grusgård var omöjligt för då var de snart fyllda med sten.

Jag kan trösta dig med att det försvann med åldern och ingen av dem har tagit någon skada.

Det inger lite hopp faktiskt:) Vi har redan diskuterat fram o tillbaka hur vi ska ha råd att stensätta hela framsidan av tomten...Vi fantiserade lite om hur snyggt det kunde bli med olikfärgad gårdssten och sen bara några fyrkanter med träd planterade i och så sån där snygg sjösten i rutorna. Och så kom vi på att sjösten:eek:det är ju ÄNNU värre! Glansiga och runda, större än singel:crazy:

Så det blir nog bara sten - om vi får råd. Sen vi blev med rottis i det här huset så har vi inte längre någon gräsmatta, inga buskar ( det spretar bara upp några bitar av rötterna ) kratrar med nedgrävda tuggben m m, listan kan göras hur lång som helst. Så det inger hopp att hon ev kan åtminstone sluta att äta singel o annat olämpligt.

Vi älskar vår lilla nykomling:love:, gammelvovven kan inte vara utan henne många sekunder om dagen:)

Kan ju tillägga att i dag har hennes mage varit helt normal, tänk att man kan bli så glad över en liten bajstolle:o!

Här kommer förresten en bild på huliganen, om tekniken funkar dvs...
20070625.jpg
[/IMG]

:rofl: trodde det stog SNIGEL!!
Tänkte hur fan kan man ha snigel i hundgården med vilje! :p
Tog ett tag innan jag läste rätt :p

Hoppas det går bra för din vovve :) Håller tummar och tassar!!

:D Vi har MASSOR med sniglar också, i trädgården, så hon äter förmodligen dem också:crazy:

Hon mår MKT bättre nu, vi varvar Hills med fil ett tag till innan vi provar på den vanliga valpmaten igen men hon verkar helt återställd i magen, tack o lov!

Liknande trådar

Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 010
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18