K
_K_89
När jag rider dressyr pass och tränar för dressyr instruktör så att min ponny får arbeta riktigt riktigt ordentligt så när hon då går i en korrekt och bra form så biter hon gärna tag i bettet så att hon blir alldeles stum och går då inte att fortsätta arbeta på samma sätt.. hon gör det säkert för att hon tycker det är jobbigt, min tränare säger då till mig att röra händerna o fingrarna så att jag ska röra på bettet så mkt som möjligt, men hur snyggt skulle det vara att göra det i ett dressyr program? inte för att jag tävlar dressyr men tänk om! Har ni nu några tips på vad jag kan göra för att få henne att sluta bita tag på bettet? finns det nått speciellt bett som är bra som även är godkänt för dressyr tävling? eller bettskivor el. kanske? Någon kanske har nån ide om vad ja kan göra?
Jag rider på ett vanligt 3-delat bett med mässing i mitten och som är mörkare på dom andra delarna.. så jag ser tydligt hur hon bitit i bettet..:/
Snälla ngon som har ått tips?
Kramar Karolin
Jag rider på ett vanligt 3-delat bett med mässing i mitten och som är mörkare på dom andra delarna.. så jag ser tydligt hur hon bitit i bettet..:/
Snälla ngon som har ått tips?
Kramar Karolin